استانی 22:38 - 27 آذر 1393
استاندار آذربایجان غربی:
ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: آرامش و دوری از مسایل سیاسی از ضرورت های آموزش و پرورش است.

قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در جشنواره تجلیل از معلمان پژوهشگر آذربایجان غربی افزود: محیط های آموزشی باید از مسایل و جریان های سیاسی دوری کنند و آموزش و پرورش باید در راستای آرمان های نظام و دستیابی به تربیت اسلامی حرکت کند.



وی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری بلندمدت است، گفت: تامین معیشت معلمان از مسایل ضروری است.



استاندار آذربایجان غربی به سند چشم انداز 20 ساله و دستیابی نظام جمهوری اسلامی به قدرت اول منطقه در تمام زمینه ها اشاره کرد و افزود: این سند به عنوان میثاق ملی است که به امضای مقام معظم رهبری رسیده و در چهار برنامه 5 ساله برنامه ریزی و ابلاغ شده که متاسفانه در هشت سال گذشته با عمل نکردن به این برنامه ها بالاترین قانون گریزی رخ داده است تا جایی که در حال حاضر نه تنها پیشرفتی در این چند سال نداشتیم، بلکه در مواردی عقب نیز مانده ایم.



سعادت ادامه داد: بخش سلامت و نرخ سواد جزو شاخص های توسعه هستند که آذربایجان غربی متاسفانه در این دو شاخص نسبت به سایر استان ها در ردیف های آخر قرار دارد.



وی افزود: بر اساس برنامه ریزی هایی صورت گرفته بنا است در یک برنامه پنج ساله در خصوص ارتقای سطح سواد و ریشه کنی بیسوادی و همچنین ارتقای سطح سلامت در استان اقدامات جدی صورت گیرد.



وی در ادامه به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد و از پژوهشگران و محققان خواست تا با کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش های خود در راستای احیا و نجات دریاچه ارومیه و ایجاد تشکل های مردمی در این راستا اقدام کنند.



استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: احیای دریاچه ارومیه خواست و مطالبه ملی است، چرا که اگر این دریاچه خشک شود نمک های موجود و ریزگردهای نمکی زندگی پنج میلیون نفر از مردم اطراف دریاچه را به خطر می اندازد.



** پژوهش دارای اهمیت روزافزون است



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: پژوهش امر مهمی است و کشورها اعتبارات قابل توجهی را برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی تخصیص می دهند.



عابد فتاحی اظهار کرد: با توجه به سفارشات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر اعتبارات خوبی به بخش پژوهش اختصاص داده شده و در مجلس نیز توجه خاصی به این موضوع شده است.



وی گفت: توجه به پژوهش و تخصیص اعتبارات موجب شده تا بسترهای خوبی برای پژوهش در کشور ایجاد شود.



** پژوهش نیاز اساسی امروز آموزش و پرورش است



مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: پژوهش از مسایلی است که امروز آموزش و پرورش نیازمند آن است.



فریدون سید مصطفوی اضافه کرد: ملت ایران با توجه به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که انجام داده توانسته است تاکنون در برابر تحریم ها و در مقابل توطئه ها بایستد.



وی ادامه داد: هم اکنون کپی برداری یکی از مشکلاتی است که در آموزش و پرورش و در بخش پژوهش میان دانش آموزان رایج است و باید با سوق دادن محصلان به سوی تحقیق و پژوهش آنان را پویا و فعال کرد.



وی در باره راهبری سند تحول آموزش و پرورش نیز گفت: فرهنگیان باید مسایل، مشکلات و آسیب های موجود بر سر راه این سند مهم را بررسی و اعلام کنند.



در این جشنواره که با حضور معلمان پژوهشگر آذربایجان غربی برگزار شد از صاحبان 32 اثر پژوهشی با اهدای هدایایی تجلیل شد.



7125/581**1613

انتهای پیام /*


5446272
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است