فرهنگی‌هنری 01:02 - 28 شهریور 1393
قزوین-ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه و صنعت در کشور تعامل جدی ندارند، گفت: برای رفع معضل اشتغال و بازار کسب و کار باید روحیه کارآفرینی در دانشگاه ها ایجاد و ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شود.

به گزارش ایرنا 'مصطفی کریمیان اقبال' روز پنجشنبه در نشست تخصصی با موضوع دانشگاه کارآفرین که با حضور مدیران مراکز رشد و معاونین پژوهشی دانشگاه های استان برگزار شد، افزود: در حال حاضر صنایع و دانشگاه های ما آن طور که باید ارتباط محکمی با یکدیگر برقرار نکرده اند و لازم است پیوند جدی بین این دو بخش شکل بگیرد.



وی اضافه کرد: بین سال های 80 تا 84 پارک های علم و فناوری در کشور ایجاد شدند و تعداد مراکز رشد از حدود 23 مرکز، اکنون به حدود 150مرکز رشد رسیده است، اما دو اشکال عمده در این زمینه وجود داشته، یکی توسعه کمی بجای توسعه کیفی و دیگری عدم توجه به صنعت و رسالت ملی و منطقه ای دانشگاه ها در توسعه کشور، بنابراین لازم است در این زمینه تجدید نظر اساسی صورت گیرد.



کریمیان اقبال ادامه داد: افزایش بهره وری و کارآیی، زیرساخت و منابع انسانی، توجه دانشگاه ها به حوزه فناوری و نوآوری و نگاه متفاوت مراکز آموزش عالی از برنامه های وزارت علوم برای توسعه و شکوفایی فناوری در دانشگاه ها است.



وی توجه به دانشگاه ها در حوزه فناوری و نوآوری را یکی از اهداف و برنامه های وزارت علوم ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا راه اندازی دفاتر انتقال فناوری، تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه های کارآفرین، ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی از طریق برگزاری سمینارها و سخنرانی ها و همایش ها لازم است.



کریمیان اقبال، بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در این راستا باید یک ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود.



این مسوول با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید نقش و فعالیت های خود در حوزه فناوری را دگرگون کنند، یادآور شد: در صورت بی توجهی به این موضوع باید منتظر تعطیلی و رکود این موسسات شد که خطر اصلی هم بیشتر در دانشگاه های کوچک کشور است که امکاناتی به مراتب کمتر از دانشگاه های بزرگ دارند.



وی ادامه داد: نقش دولت در رشد و توسعه مراکز رشد و علمی سازنده نیست، اما در اتخاذ سیاست ها، رفع موانع و ایجاد زیرساخت ها بسیار موثر است.



کریمیان اقبال خاطرنشان کرد: برای رشد شرکت های دانش بنیان، فروش کالاها در داخل کشور چندان کافی نیست و باید به فکر ایجاد بازارهای فروش در عرصه بین المللی در این بخش باشیم.



وی گفت: معتقدیم هر کدام از ما در بخش خصوصی و دولتی هم باید وظایف خود در این زمینه را و هم وظایف دولت را بشناسیم.



مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حمایت از صنایع داخلی از طریق محدودسازی واردات و برقراری ارتباطات بین المللی حداقل در منطقه برای ایجاد بازارهای فروش را دو قدم اساسی دولت در حمایت از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی نیز باید اصول اقتصادی کارکردن و افزایش بهره وری را بداند.



کریمیان اقبال در پایان از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین بازدید کرد.



7388/ 614

انتهای پیام /*


4749468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است