استانی 17:04 - 27 مهر 1396
زنجان-مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تولید کالای باکیفیت، ضامن توسعه پایدار است.

تولید کالای باکیفیت ضامن توسعه پایدار است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا امینی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد با بیان اینکه تاکنون استان زنجان در بحث فعالیت‌های آن‌لاین در حوزه استاندارد جزو استان‌های پیشرو بوده است، افزود: همچنین در استان زنجان شاهد اعطای هشت مجوز در امر استاندارد حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی بودیم.

وی در تعریف استاندارد با ارایه این تعریف که استاندارد درجه‌ای از مطلوبیت است که نباید میزان مطلوبیت آن از این درجه کمتر باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ هزار واحد صنعتی در کشور تحت پوشش استاندارد هستند که این آمار با توجه به وجود ۱۰۰ هزار واحد صنعتی در کشور، آمار قابل قبولی نیست.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران  با اشاره به اینکه در ایران نمی‌توان برای برخی از صنایع استاندارد با تکنولوژی نوین نوشت، ادامه داد: اجرای استانداردها در کشور رابطه معنی‌داری با توسعه ملی دارد.

امینی با بیان اینکه یکی از اولویت‌هایی که امروز به دنبال اجرایی کردن آن هستیم، بحث ایجاد پیوست استانداردسازی در کشور است، ادامه داد: اجرای پیوست استاندارد سازی هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، بهداشتی، آرایشی و حلال سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه تولید کالای باکیفیت، ضامن توسعه پایدار است، افزود: کیفیت کالا یعنی همان مطلوبیتی که استاندارد برای یک کالا در نظر گرفته است، از طرفی برای رسیدن به توسعه پایدار باید نسبت به تعهدات خود در حوزه استانداردهای تکمیلی که شامل احترام به مشتری است، عمل کنیم.


9486695
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است