اجتماعی 11:46 - 04 خرداد 1398
معاون وزیر بهداشت مطرح کرد
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف اصلی معاونت پرستاری ارائه مراقبت‌های با کیفیت و مقرون به صرفه به همه مردم است، گفت: امر مراقبت در نظام سلامت ما حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان است.

"مراقبت"؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان

به گزارش ایسنا، دکتر مریم حضرتی ضمن بیان این مطلب افزود: آنچه در همه جوامع علمی و نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم دو کلمه "health  care" است. با توجه به این دو مفهوم، سوالی که مطرح می‌شود این است که ما چه میزان در تحقق اجرای  این دو امر مهم موفق بوده‌ایم.



وی اظهار داشت: اینکه اخیرا در رسانه‌ها اعلام می‌شود بیش از ۶۰ درصد مردم ما از فشار خون خود تا زمانی که مبتلا به عوارض ناتوان کننده آن نشده‌اند، اطلاع ندارند، یا اینکه بیشترین عامل مرگ‌های زودرس در ایران در سال گذشته به دلیل فشار خون بالا بوده است و موارد بسیاری از  این قبیل، مستنداتی هستند که نشان می‌دهد چقدر این دو مفهوم مغفول مانده‌اند.



حضرتی ادامه داد: به عنوان پرستاری که سال‌ها در این حرفه به صورت تخصصی تلاش کرده است، عرض می‌کنم  زمانی که پرستار سلامت جامعه، پرستار سلامت روان، پرستار سلامت سالمندی، پرستار خانواده و پرستار مدرسه در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند و به وظایف اصلی خود در جامعه عمل کنند، آنگاه  مفهوم مراقبت نه تنها در بالین که در جامعه نیز  معنای حقیقی خود را پیدا خواهد کرد.



بنابر اعلام وبدا، وی گفت: اکنون که زمینه رشد برای امر سلامت و مراقبت ایجاد شده است از همه پرستاران و اندیشمندان حوزه مراقبت‌های پرستاری در هر جایگاه و مقامی می‌خواهم یکدل و یک زبان، متحد و با جدیت در جهت ارتقای شاخص‌های مراقبت در جامعه و مراکز مراقبتی و درمانی تلاش کنند و میزان مشارکت در ارتقای کیفی مراقبت در جامعه را مبنای تاثیرگذاری خود بدانند و فراموش نکنیم که میزان سنجش اثربخشی ما بسته به میزان تاثیری است که بر سلامت مردم داشته‌ایم.



حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت مراقبت پرستاری اکنون قوی‌تر، مصمم‌تر و محکم‌تر از هر زمان دیگری به تلاش‌های بی‌وقفه خود در جهت ارتقای حرفه و خدمت به مردم ادامه خواهد داد و بدون شک مثل همیشه همراهی و همیاری همه گروه‌های پرستاری در این امر مهم است.

انتهای پیام


10135854
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است