اقتصادی 23:14 - 26 شهریور 1393
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان
نیکشهر، زاهدان- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و 80 روستای این استان فاقد هرگونه شبکه و سامانه آبرسانی هستند که این امر سبب نارضایتی مردم و بروز مشکلاتی در سطح روستاها شده است.

به گزارش ایرنا، نصرالله چاری در چهاردهمین نشست شورای اسلامی سیستان و بلوچستان که در خصوص بررسی مسائل و مشکلات آب روستاهای استان برگزار شده بود اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان، استانی روستازا است که بطور میانگین سالانه قریب به 200 روستا به آن اضافه می شود.



وی افزود: بودجه سالانه آب و فاضلاب روستایی قریب به 370 میلیارد ریال است که جوابگوی نیازها نیست و کمبود اعتبارات باعث شده تا میانگین زمان برخورداری آب در روستاها کمتر از 12 ساعت در شبانه روز باشد.



وی گفت: براساس برآورد اولیه حدود یک هزار روستا با کمبود شدید آب و سفره های زیرزمینی و فرسودگی شبکه مواجه هستند.



مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاخص برخورداری از آب آشامیدنی در روستاهای کشور 78 درصد است افزود: این شاخص در سطح روستاهای سیستان و بلوچستان 63 درصد است یعنی 15 درصد کمتر از شاخص کشوری است.



چاری گفت: پایین ترین شاخص ملی متعلق به شهرستان چابهار با 30 درصد است.



وی بیان کرد: در سطح کشور بیشترین روستاهایی که با تانکر آبرسانی سیار می شوند متعلق به سیستان و بلوچستان است.



مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک دو مجتمع سد زیردان و سد پیشین برای آبرسانی به روستاهای حوزه شهرستان چابهار در دست اجرا است که می تواند مشکل آب بسیاری از روستاها را حل کنند.



وی گفت: مجتمع شرق به غرب بمپور در ایرانشهر می تواند 65 روستا را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند کند.



وی افزود: نیاز به عزم جدی و جمعی است و باید تلاش کنیم که بودجه کافی را جذب کنیم و در صدد هستیم پروژه های در دست اجرا را زودتر به اتمام برسانیم.



رییس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تامین آب از مهمترین نیازهای مردم روستایی است و باید به هر طریق ممکن مسوولان برای رفع مشکلات تلاش و کوشش کنند.



عبدالعزیز بلوچزهی افزود: متاسفانه تعداد زیادی از روستاهای استان از آب محروم و فاقد شبکه آب رسانی می باشند.



وی با بیان اینکه بعضی از روستاها در شبانه روز فقط یک ساعت آب دارند خاطرنشان کرد: آبرسانی سیار پاسخگوی نیاز مردم نیست.



وی بیان کرد: در روستاهایی که دارای شبکه آبرسانی هستند مشکل فرسودگی و شکستگی لوله ها وجود دارد که لازم است به این امر هم رسیدگی شود.



وی بر تقویت ناوگان آبرسانی سیار، اختصاص اعتبار ویژه برای کف شکنی و لایروبی چاه های آب شرب، افزایش تعداد تانکرهای آبرسانی سیار تاکید کرد و افزود: مجتمع آبرسانی به بیش از 50 روستای لاشار و روستاهای بخش مرکزی نیکشهر می تواند بسیاری از مشکلات بی آبی روستاها را حل کند.



7306 / 653

انتهای پیام /*


4746420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است