اجتماعی 18:08 - 24 بهمن 1394
عضو هیات علمی دانشگاه علامه تهران:
عضو هیات علمی دانشگاه علامه تهران با اعتقاد بر اینکه تاریخ ایران برای زنان چندان تلخ نبوده گفت: زنان حتی اگر امکان حضور و مشارکت مستقیم در عرصه‌های مختلف را نداشته‌اند، از پس پرده حمایت و پشتیبانی خود را انجام می‌دادند.

زنان همواره پشت صحنه حضور داشته‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه کرمانشاه، دکترهادی خانیکی درهمایش استانی "بررسی موانع مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی زنان" که امروز (24 بهمن) با حضور جمعی از بانوان استان کرمانشاه برگزار شد، زنان را از مهمترین عوامل تغییر و تحول جامعه امروز کشور دانست و افزود: تفاوتی نمی‌کند که این زنان روستایی باشند یا شهری.

وی با بیان اینکه مشارکت زنان در کشور نسبت به گذشته بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: قرار نیست دیگر زنان فقط در آشپزخانه بمانند و این روند که زن باید در آشپزخانه و مرد در خارج از منزل کار کند، تغییر کرده است.

خانیکی ادامه داد: امروزه زنان در تصمیم‌گیری‌های خانواده نقش بسزایی دارند و فقط این مردان نیستند که تصمیم می‌گیرند، به گونه‌ای که نقش مردان در تصمیم گیری خانواده نسبت به 50 سال قبل حدود 30 درصد کمتر شده است.

این کارشناس مسائل مدنی با بیان اینکه از سال‌های انقلاب چهره متفاوتی از زن مسلمان ارائه شد، تاکید کرد: حجاب زن در این سال‌ها نه تنها مانع او نبود؛ بلکه مشارکت اجتماعی زنان را نیز بالا برد.

خانیکی با اشاره به اینکه نمی‌توان موانع و تنگناهای زنان را نیز نادیده گرفت، اظهار کرد: با وجود همه این تنگناها زنان راه پیشرفت را برای خود باز کرده‌اند.

وی معتقد است، در این مدت زنان بیشتر تلاش کردند تا برای خود فرصت ایجاد کنند و نگاه مردانه در نهایت تسلیم شد و امروز دیگر نوبت مردان است که پیش قدم شوند و برای تقویت جایگاه زن تلاش کنند.

به گفته این استاد دانشگاه، سیاست‌گذاری‌ها هم باید از این پس زنانگی را به رسمیت بشناسد و برای زنان همپای مردان منزلت و احترام قائل شود.

خانیکی در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی که درباره پیشینه نامناسب زنان در ایران می‌شود، تاکید کرد: مردم ما عادت دارند واقعیت‌ها را دو تا سه برابر تلخ‌تر ببینند و هرچه فرد ناامیدتر باشد، روشن فکرتر نشان می‌دهد.

وی گفت: علی رغم آنچه که گفته می‌شود، تاریخ ایران چندان هم برای زنان تلخ نبوده و همواره پشت صحنه حضور داشته‌اند و حمایت و پشتیبانی کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه تهران در بخش دیگری از سخنان خود زنان را قشری آسیب پذیر دانست که از شرایط بد بهداشت، سلامت، آموزش و ... بیشتر آسیب می‌بینند.

انتهای پیام


7680103
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در جلسه شورای عالی هلال احمر به ضرورت مدیریت یکپارچه امور و موفقیت هلال احمر در نوروز پرداخته شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما هشدار‌های قرمز را صادر کرده ایم و تاکنون کشته نداشته ایم، اما تنها ۳ نفر در منطقه عسلویه مصدوم شده اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به بیان وظایف و ماموریت‌های این معاونت در سال جدید پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از پیگیری برای اجرایی شدن اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران گفت: تبادلات علمی در کنار آموزش خانواده‌ها می‌تواند بخشی از مسایل تغییرات جمعیتی را رفع کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: جرایم آسیب به حیات وحش در صورت تصویب در شورای عالی محیط زیست سه برابر افزایش می‌یابد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده بود، ابلاغ شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین قاچاق از انباری در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۸ هزارقلم لیوان سرامیکی و دستگاه بخارساز قاچاق از یک دستگاه کامیون در جنوب تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است