استانی 10:42 - 08 اسفند 1393
رئیس هیئت شطرنج استان قم خبر داد
رئیس هیئت شطرنج استان قم از رقابت‌ شطرنج‌بازان تیم تربیت قم در هفته پایانی مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور خبر داد.

رقابت‌ شطرنج‌بازان قم در هفته پایانی جام اندیشمندان کشور

حسین رحمتی‌نشاط امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج با حضور چهره‌های مطرح و اساتید بزرگ شطرنج کشور در ترکیب تیم‌های لیگ برتری قرار است دیدارهای مرحله پانزدهم از هفته پایانی لیگ برتر از امروز برگزار شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری مسابقات سیزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور بودیم، عنوان کرد: این رقابت‌ها هر ساله با عنوان جام اندیشمندان شطرنج کشور برگزار می‌شود و تیم تربیت قم ششمین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم ادامه داد: براساس برنامه فدراسیون شطرنج، دور پانزدهم از هفته پایانی سیزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان به میزبانی هیئت شطرنج استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات با انجام پنج بازی از مراحل چهاردهم تا هجدهم به میزبانی تیم شطرنج شهرداری تبریز به انجام می‌رسد و پیش از آغاز رقابت‌ها یک تغییر در برگزاری بازی‌ها از سوی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج با حذف تیم مانتری شیراز از لیگ برتر اعمال شد.

رحمتی‌نشاط افزود: با توجه به اینکه تیم مانتری شیراز در دور چهاردهم مسابقات لیگ برتر شطرنج کشور شرکت نکرده است از دور مسابقات کنار گذاشته شد ضمن اینکه نتایج این تیم از نیم فصل دوم مسابقات حذف می‌شود و طبق بخشنامه فدراسیون شطرنج مبنی بر اعمال قانون در مورد ترک مسابقات این تیم به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: دیدارهای این هفته در حالی به انجام می‌رسد که تیم شطرنج تربیت قم در یکی از حساس‌ترین باز‌ی‌های خود باید با تیم دامون‌ساخت ساری دیدار کند، مسابقه‌ای که نتیجه آن در ارتقای جایگاه شطرنج‌بازان قم در پایان این فصل از مسابقات لیگ برتر حائز اهمیت است.

رئیس هیئت شطرنج استان قم گفت: برای تیم شطرنج تربیت قم محمدامین طباطبایی، مسعود مصدق‌پور، پرهام مقصودلو، مصطفی سخایی در این هفته از پیکارهای سیزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان به میدان می‌روند.

وی یادآور شد: در رویارویی تربیت قم با دامون‌ساخت ساری، محمدامین طباطبایی از تیم تربیت قم به مصاف علیرضا فیروزیان می‌رود، مسعود مصدق‌پور دیگر عضو تیم تربیت قم با شاهین مهندسی دیدار می‌کند، پرهام مقصودلو به دیدار کیان مشمولی خواهد رفت و مصطفی سخایی با سید جعفر خمیسی مسابقه می‌دهد.

رحمتی‌نشاط اظهار کرد: در ترکیب تیم شطرنج تربیت قم در فصل جاری مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگا‌های کشور که با عنوان جام اندیمشندان برگزار می‌شود، شطرنج‌بازان مستعدی حضور دارند که تا این هفته عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر نشان داده‌اند.

وی گفت: از جمله بازیکنان مستعدی که امسال در رده سنی نوجوانان فعالیت می‌کنند، پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی هستند که در پیکارهای لیگ برتر شطرنج عضو تیم تربیت قم به شمار می‌روند و در کنار دیگر نمایندگان اعزامی کشورمان مقام سوم المپیاد جهانی 2014 شطرنج را نیز کسب کرده‌اند.


5934061
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است