استانی 07:27 - 02 دی 1393
سفر دولت یازدهم به خراسان جنوبی/
در فاصله یک روز مانده به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردم شهرستان نهبندان گازرسانی را مطالبه جدی و به حق خود می‌دانند.

ریز و درشت مشکلات نهبندان از زبان مردم / گازرسانی شاخص‌ترین مطالبه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، روز چهارشنبه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به خراسان جنوبی سفر می‌کنند و از نزدیک در جریان شرایط خراسان جنوبی قرار می‌گیرند.

به همین منظور خبرنگار فارس به میان مردم رفته است و مهم‌ترین درخواست‌ها و مطالباتی که از رئیس جمهور دارند را بررسی کرده است.

صغری محمدی که زنی خانه‌دار است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان می‌گوید: مردم نهبندان چند سال است که منتظر گازرسانی به این شهرستان هستند و از رئیس جمهور درخواست داریم این مهم را که یک آرزو برای مردم این شهرستان شده است را تحقق بخشد.

وی افزود: هر روز در شبکه‌های تلویزیون خراسان جنوبی می‌بینیم که یک به یک روستاهای استان گازرسانی می‌شود و درخواست اصلی ما گازرسانی است.

اشتغال دغدغه جوانان نهبندانی

سعید حسنی فارغ‌التحصیل رشته عمران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مسئولان باید در راستای رفع محرومیت و مهم‌ترین مشکل این شهرستان که اشتغال است یک فکر بکنند چرا که با وجود معادن غنی گرانیت، کرومیت، مس، آهن و غیره هنوز کارخانه فرآوری سنگ در این شهرستان احداث نشده تا به اشتغال جوانان این شهر کمک کند.

رضا محمدی یکی از رانندگان تاکسی که در محور نهبندان ـ بیرجند کار می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط نامناسب جاده نهبندان به بیرجند می‌گوید: هر روز برای جابجا کردن مسافر این مسیر را می‌روم، شرایط آسفالت جاده نامناسب است.

وی ادامه داد: آسفالت جاده قدیمی شده و مشکل دارد هر چند روز یک بار مجبورم ماشینم را به تعمیرگاه ببرم.

این راننده تاکسی افزود: به دلیل اینکه جاده نهبندان به بیرجند یکی از  جاده‌های اصلی است نیاز است که باند دوم این محور هر چه زودتر درست شود.

وی دیگر درخواست‌های مردم را ارتقاء خدمات شهری، بیمارستانی و گازرسانی و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

یک شهروند نهبندانی هم می‌گوید: اولویت اصلی جوانان این شهرستان اشتغال است چرا که بسیاری از جوانان بیکار بوده و تنها منبع درآمدی آنها یارانه نقدی دولت است.

کاظم نهی‌مقدم می‌افزاید: نهبندان منابع غنی از سنگ‌های معدنی و معادن گرانیت دارد ولی بهره‌برداری چندانی به نفع مردم بومی نشده است و اگر این معادن اشتغالی هم ایجاد کرده‌اند نفعی برای مردم بومی نداشته است.

خشکسالی کشاورزی و دامداری را دچار مشکل کرده است

گل‌محمد حیدری یکی از اهالی روستاهای نهبندان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بیش از 17 سال است که خشکسالی در مناطق مختلف شهرستان نهبندان وجود دارد و کشاورزی و دامپروری که شغل اصلی مردم این منطقه است را دچار مشکل کرده است که نیاز است دولت برای این مشکل چاره‌ای کند.

وی افزود: به دلیل همین خشکسالی‌ها هر روز روستاها خالی‌تر می‌شود و مردم به شهر می‌روند و جوانان نیز در ماندن در روستا اقبالی ندارند.

سپیده سارانی یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نهبندان هم به خبرنگار ما گفت: به دلیل اینکه زیر ساخت‌ها در شهرستان به خوبی فراهم نیست بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان ندارد که باید سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در شهرستان نهبندان سرمایه‌گذاری کند چرا که اگر کارخانه فرآوری مواد معدنی و صنایع در نهبندان رونق بگیرد به ایجاد اشتغال در این شهرستان کمک خواهد کرد.

همه نهبندان امیدوارند دولتمردان تدبیر و امید تصمیمات مناسبی برای شهرستان نهبندان اتخاذ کنند تا به توسعه همه جانبه این شهرستان کمک کند.


5469083
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است