سیاسی 23:53 - 12 بهمن 1393
رییس مجمع بسیج استان همدان:
همدان- ایرنا- رییس مجمع بسیج استان همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران منشا همه پیشرفت های علمی و فرهنگی در طول حیات طیبه انقلاب بوده است.

به گزارش ایرنا 'محمدعلی زلفی گل' شامگاه یکشنبه در برنامه گرامی داشت ایام الله فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 35 سال گذشته منشا همه پیشرفت ها در زمینه های علمی و فرهنگی بوده بگونه ای که امروز کشور ما در رتبه 17 علمی جهان قرار دارد.



وی افزود: زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها یکصد و 70 هزار دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بودند درحالی که این آمار امروز به چهار و نیم میلیون نفر افزایش یافته است.



وی فراگیری دانش در تمام سطوح تا تحصیلات عالیه دانشگاهی برای همه اقشار مختلف مردم را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: تولید و رشد علمی در کشور در سطحی است که سالانه 40 هزار مقاله علمی در سطوح بین الملل در کشور به چاپ می رسد که این امر نمونه ای بارز از پیشرفت علمی کشور است.



زلفی گل با مقایسه ای از تولید علم و اقتصاد در کشور ایران و کشورهای منطقه تصریح کرد: کشور ترکیه از نظر اقتصادی یکی از بهترین کشورهای منطقه است در حالی که از نظر رتبه علمی جایگاه 19 را دارد و اقتصاد این کشور نیز تنها به دلیل توریسم رونق یافته است.



وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به لحاظ علمی نیم قرن جلوتر از کشورهای منطقه است و بیشتر شاخص های علمی کشور ترکیه در مقایسه با کشور ما بسیار عقب تر است.



وی تنها مزیت این کشور را صنعت توریسم آن معرفی کرد و گفت: ملت ما به دلیل نوع فرهنگ خود هیچ گاه راضی به کسب درآمد به هر طریقی و راهی نمی شود چرا که دیانت اصل اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.



رییس مجمع بسیج استان همدان در بحث پیشرفت فرهنگی کشور نیز اظهار کرد: امروز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاخصه های فرهنگی در کشور توسعه ای چشمگیر داشته به صورتی که هم اکنون سرانه مطالعه و تعداد کتاب خانه در کشور توسعه بسیاری داشته است.



وی قانون گریزی را یکی از ویژگی های رژیم پهلوی عنوان کردو گفت: قانون گریزی در آن زمان یک هنر بود چرا که حاکمیت مشروع نبود اما امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکمیت مشروع است و مردم رعایت نکردن قانون را نه تنها جرم بلکه گناه می دانند.



ویژه برنامه بزرگداشت ایام الله دهه فجر با استفاده از سخنران برجسته کشوری تا پایان ایام الله دهه فجر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار می شود.



7529/2624

انتهای پیام /*


5753819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین و انتشار کتاب اولویت‌های پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس در این مرکز خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تغییر معادلات بین المللی بعد از عملیات وعده صادق نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت:وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است