وبگردی 15:17 - 23 تیر 1393
همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع)
مراسم شب شعر «رمضان، ماه نیایش و مهربانی» در نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان» برگزار شد.

مراسم شب شعر «رمضان، ماه نیایش و مهربانی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) مراسم شب شعر «رمضان، ماه نیایش و مهربانی» در حاشیه نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» در پارک قیطریه ی تهران به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه یک و فرهنگسرای ملل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم، سرای محله ی کاشانک و برخی مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شهرداری تهران صورت گرفت، محمدصادق افراسیابی؛ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، سعید کارگران؛ معاون فرهنگی اجتماعی شهردای منطقه 1، محمدجواد حیدری پور؛ رئیس فرهنگسرای ملل، قادر دلاورنژاد؛ مدیر گروه سیاست گذاری هنر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی»، مراسم پس از قرائت قرآن و اجرای سرود ملی کشورمان، با شعرخوانی سیف الله مجرب (سائل لواسانی) آغاز شد که شعری در وصف امیرالمومنین علی (ع) خواند. «عطر آشنایی»، «عشق، نون خالی» و دیوان 800 صفحه ای از جمله آثار این شاعر پیشکسوت است.

سیمین میرآفتاب یکی دیگر از شعرای پیشکسوت تهران نیز در ادامه این مراسم شعری درباره غزه و مردم فلسطین و ضرورت توجه مسلمانان به اوضاع ملت مظلوم فلسطین به عنوان یکی از نمادهای مهر و محبت و انسان دوستی قرائت کرد که مورد استقبال جمع حاضر در برنامه قرار گرفت.

اجرای گروه تواشیح الغدیر نیز بخش دیگری از این مراسم جشن و شعرخوانی بود که این گروه علاوه بر اجراهای مذهبی، سرودی نیز با موضوع ایران خواند.

سید حسین متولیان، ابولقاسم میرمحمد میگونی (دبیر ادبی منطقه یک تهران)، امیر مرزبان، سید جلیل و سیده اعظم میرقوامی و فرهاد کیارستمی نیز از دیگر شعرایی بودند که در این مراسم شعرهایی با مضمون مذهبی، اجتماعی و طنز خواندند.

اجرای چند مسابقه ویژه جوانان و نوجوانان و تقدیر از برگزیدگان جشنواره «شمسه» از دیگر برنامه‌های مراسم شب شعر نمایشگاه قرآنی « مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» بود.

در پایان نیز محمدصاق افراسیابی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، محمدجواد حیدری پور، رئیس فرهنگسرای ملل و قادر دلاورنژاد، مدیر گروه سیاست گذاری هنر وزارت علوم با اهدای لوح و جوایزی از شعرای حاضر در جمع از جمله مریم آویژگان، سیمین میرآفتاب، محمود صالحی زاده، سید جلیل و سیده اعظم میرقوامی، سیف الله مجرب، ابوالقاسم میرمحمدمیگونی، فرهاد کیارستمی، سید حسین متولیان، امیر مرزبان و عمار موحد تقدیر به عمل آوردند.

لازم به ذکر است نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران با حضور 65 ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنری افتتاح و هر روز از ساعت 19 لغایت 1 بامداد پذیرای علاقه مندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی است.

برپایی ایستگاه های قرآنی کودک و نوجوان همراه با اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان، برگزاری نشستهای قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی مساجد و محافل قرآنی، مشاوره های مذهبی و برگزاری کرسی های گفتمان دینی از جمله دیگر برنامه های این نمایشگاه است.


4237403
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در گفتگو با حجت الاسلام سیدعلی بطحائی، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی معاصر راهبرد‌های فرا راه آینده جبهه نرم فرهنگی بررسی شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نگهداری اشتباه از پیاز و سیر باعث جوانه زدن آنها می‌شود، از این رو برای جلوگیری از این مساله باید روش‌های صحیح برای نگهداری آنها به کار ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مروری بر زندگی جهادی سردار شهید سیدمحمد حجازی در کلام هم رزمانش را از نظر می‌گذرانید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی شما اصرار دارید در ۵ فرد متولد یک ماه، خصوصیات مشترکی پیدا کنید، درنهایت موفق می‌شوید. چون شما فقط دنبال نقطه اشتراک در آنها می‌گردید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زنان به‌واسطه مادری کردن و مادر بودن، نیاز به حمایت‌های بیشتری از آنچه امروز در حال اجراست، دارند تا بتوانند دوباره خوشحالی واقعی و وجودی خودشان را ابراز کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دکتر خالد شوکت، سیاستمدار و سخنگوی سابق دولت تونس به بیان نکاتی درباره عملیات وعده صادق پرداخت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دور جدید اعتراضات علیه جنگ غزه در آمریکا که از دانشگاه کلمبیا آغاز شده بود، گسترش یافته و سایر دانشگاه‌های معتبر آمریکا را نیز در بر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» فرهنگ ما استفاده از حمل‌و‌نقل را برای دیگران ایمن یا نا ایمن می‌کند و این صرف رانندگی نیست، یک‌بار برای همیشه یاد بگیریم در مترو و اتوبوس به افراد زل نزنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از بزرگترین نوآوری‌های فناوری ارتباطات تا به امروز تلفن است، با استفاده از آن، ما بر فراز کوهها، اقیانوس‌ها متصل شده ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» جملاتی مانند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ای کاش من هم یک پاسدار بودم و سپاه عمود خیمه انقلاب است این سوالاتی را در ذهن، بخصوص نسل جوان پررنگ می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است