استانی 12:13 - 02 آذر 1393
معاون دانشگاه علوم پزشکی مارندران:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مارندران با بیان اینکه رشد سالمندی در مازندران نگران‌ کننده است،گفت: بیش از 12 درصد جمعیت استان را سالمندان بالای 65 سال تشکیل می‌دهند.

رشد سالمندی در مازندران نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نادر آهنگر پیش از ظهر امروز در کارگروه یک‌روزه رویکردهای ارتقای نرخ باروری کلی در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی تفریحی بانک رفاه با بیان اینکه سن بین 20 تا 30 سال بهترین سن برای بارداری است، میزان نرخ رشد جمعیت در سطح استان و کشور را نگران‌کننده دانست و اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی درست زمینه‌ای فراهم شود تا جوانان ازدواج کنند و باروری داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان نرخ جمعیت تا 40 سال آینده به صفر می‌رسد، تصریح کرد: با فراهم‌ کردن شرایط و و زمینه مناسب امکان ازدواج و باروری را فراهم کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه متولیان جوانان اقدامی برای فراهم کردن شرایط ازدواج جوانان فراهم نکرده و وزارت ورزش و جوانان که متولی امور جوانان است هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نداده است، بیان داشت: بهداشت که گل سرسبد وزارتخانه‌هاست در این زمینه با مشکلاتی مواجه بوده و تازه در حال برنامه‌ریزی برای جوانان است.

آهنگر رشد سالمندی در مازندران را نگران‌کننده دانست و ادامه داد: بیش از 12 درصد جمعیت ما را سالمندان بالای 65 سال تشکیل می‌دهند.

وی افزایش سن ازدواج و افزایش طلاق در کشور را سبب اختلال در تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: برای افزایش باروری نیاز به حفاظت و کیفیت در باروری داریم.

این مسئول با اعلام اینکه جای بسی خوشحالی است که در حال حاضر موضوع سلامت جزو اولویت‌های اصلی دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: روانشناسی بالینی در حوزه‌های مختلف و آشنایی با سبک زندگی اسلامی مورد توجه خانواده‍‌های ایرانی قرار گیرد.

آهنگر با بیان اینکه در حال حاضر 11 میلیون نفر از دختران و پسران در سن ازدواج هستند و ازدواج نمی‌کنند، گفت: نرخ ازدواج در سال 92 به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قدرت باروری با افزایش سن کاهش می‌یابد، افزود: کاهش باروری بعد از 35 سال بیشتر مشاهده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آمار طلاق رو به افزایش است، بیان داشت: مازندران رتبه سوم طلاق کشور را دارد.

آهنگری افزایش نرخ بیکاری،عدم تمایل جوانان به ازدواج و مشکل افزایش نرخ بیکاری را از جمله مشکلات کاهش موالید در کشور دانست و بیان کرد: مازندران دارای معضلات بسیاری است.

وی با اشاره به رتبه نخست مازندران در بحث اعتیاد شیشه و رتبه دوم نرخ کل اعتیاد در کشور، یادآور شد: ما منابع زیادی در مازندران داریم که با استفاده از آن می‌توانیم بسیاری از مشکلات خود را حل کنیم.


5248441
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است