ورزشی 17:14 - 01 اردیبهشت 1394
دیدار معاون امور ورزش بانوان با نائب رئیس فدراسیون تکواندو
معاون امور ورزش بانوان با بیان این که تکواندو بهترین دوره خود را از لحاظ فنی و اخلاقی در بخش زنان سپری می‌کند، گفت: درخشش دختران نونهال و نوجوان ما در مسابقات قهرمانی آسیا نوید روزهای روشن، برای کسب سکوی المپیک است.

شهریان: تکواندو بانوان بهترین دوره خود را از لحاظ فنی و اخلاقی سپری می کند

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو، صبح امروز با حضور در دفتر معاونت امور ورزش بانوان با رباب شهریان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدارشهریان ضمن تبریک به جامعه ورزشی کشور به خصوص خانواده تکواندو برای کسب عنوان قهرمانی دختران کشور در نخستین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا و کسب نایب قهرمانی نوجوانان در هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: در حال حاضر تکواندو دختران و پسران هم پای هم در بخش نونهالان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

وی نگاه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران فدراسیون تکواندو را فراجنسیتی دانست و افزود: نگاه مسئولان فدراسیون تنها به ابعاد فنی معطوف نیست و این سیاستی است که در بخش کلان یعنی وزارت ورزش و جوانان نیز دنبال می شود.

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی گفت:‌ خوشبختانه این موضوع در فدراسیون تکواندو به طور جدی دنبال می‌شود و نتایجی که توسط تیم نونهالان و نوجوانان کسب شده مبین این نکته است.

شهریان با بیان این که تکواندو بهترین دوره خود را از لحاظ فنی و اخلاقی در بخش بانوان سپری می‌کند، گفت: درخشش دختران نونهال و نوجوان ما در مسابقات قهرمانی آسیا نوید روزهای روشن، برای کسب سکوی المپیک است.

او توضیح داد:‌ هم اکنون تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات داخلی و خارجی حضوری فعال دارند و نکته مهم این است که هر یک از این ملی پوشان در واقع پشتوانه رده های بعدی هستند و این می‌ تواند چشم انداز روشنی برای تکواندوی کشور ترسیم کند.

رباب شهریان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در فدراسیون تکواندو برعکس بسیاری از فدراسیون های ورزشی کار گلخانه‌ای و مقطعی نیست و درحوزه قهرمانی کار کاملاً علمی پیگیری می‌شود و این موضوع دلیل تداوم موفقیت‌های تکواندو در میادین بزرگ بین‌المللی است.

او با ابراز خشنودی از تعصب، غیرب و عرق ملی که در نگاه دختران تکواندوکار به خوبی مشاهده می‌شود، گفت: با این نگاه موفقیت‌های بزرگ‌تری پیش روی بچه های شما خواهد بود و امیدوارم آینده‌ای که پیش روی تکواندو است الگویی برای دیگر رشته‌ها شود.

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو نیز در این جلسه، گفت: نگاه کارشناسی، تخصصی و توجه‌تان به رده های سنی پایه برای ما در فدراسیون‌ها ایجاد انگیزه کرده است. ‌بچه‌های ما باور داشتند که می‌توانند در این رقابت ها موفق باشند و خدا را شکر توانستند به نتایج بسیار خوبی هم دست پیدا کنند.

سروی ضمن اشاره به نتایج کسب شده در نخستین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا، اظهار داشت: 7 طلا و یک نقره و کسب عنوان قهرمانی رهاورد این مسابقات بود؛ همچنین توانستیم در بخش نوجوانان با 2 طلا ،‌3 نقره و 2 برنز نایب قهرمانی هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی را کسب کنیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون تکواندو با بیان اینکه تیم‌های شرکت‌کننده بسیار قدرتمند بودند و بچه‌های ما به لحاظ فنی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشتند، گفت: مسئولان مسابقات عملکرد ملی‌پوشان نونهال ایران را ستودنی و آینده‌دار توصیف کردند و معتقد بودند آنها می‌توانند بنیانگذار تیمی قدرتمند در بخش زنان باشند.

وی با اعلام این خبر که بهترین مربی این دوره از رقابت‌ها از ایران انتخاب شد، افزود: مهرو کمرانی به عنوان بهترین مربی و مهلا مومن زاده هم در وزن دوم بهترین ورزشکار بخش دختران انتخاب شد.

او در پایان گفت: به محض این که رده‌های سنی فدراسیون وارد عرصه‌های رسمی شدند لیگ رده قبل از نونهالان یعنی خردسالان را فعال کردیم. ما موفقیت خود را مدیون برگزاری لیگ‌ها هستیم چرا که باعث می‌شود بچه‌ها همیشه روی فرم بمانند.

در نخستین دوره مسابقات تکواندو نونهالان آسیا تیم ملی ایران با 10 تکواندوکار دختر و 10 تکواندوکار پسر شرکت داشت، که در بخش دختران موفق به کسب 7 مدال طلا و یک نقره شد و با 74 امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

هم چنین تیم‌های تکواندو نوجوانان ایران در هر دو بخش دختران و پسران در مجموع با کسب ۱۴ مدال طلا، نقره و برنز به عنوان نایب قهرمانی هشتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا دست یافتند.

انتهای پیام


6238497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است