اجتماعی 16:48 - 14 مرداد 1394
یک پرستار گفت: درد مفهومی است که بیمار می‌گوید اماشناخت جنبه‌های مختلف تعریف درد توسط یک بیمار بستگی به میزان آگاهی یک فلوشیپ درد دارد.

تجربه مکرر درد در بدن، هشدار است!

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، مرضیه حسن‌پور در اولین همایش سراسری مدیریت درد در دانشگاه علوم اصفهان اصفهان، با اشاره به اینکه درد یکی از رایج‌ترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی در تمام نقاط دنیاست، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شکایات پزشکی مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دردهای مختلفی است که در نقاط مختلف بدن تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر 10 نفر آمریکایی بالای 18 سال،‌ حداقل یکبار در ماه درد را تجربه می‌کند، افزود: درد یک نشانه است و افراد با اطلاع از اولین نشانه‌های درد می‌توانند از پیشرفت بیماری خود جلوگیری کنند.

این پرستار با بیان اینکه درد تاریخچه همزاد با بشر دارد، اضافه کرد: درد یک مفهوم پیچیده و مبهم و غیرقابل تعریف است؛ به گونه‌ای که نمی‌توان یک مفهوم مشخص از آن ارایه داد. برخی با درد به عنوان یک پدیده شوم، نامیمون و ناخوشایند و حتی آزار دهنده برخورد می‌کنند؛ در حالی که درد یک نشانه هشدار دهنده است که با تشخیص چرایی ایجاد آن می‌توان از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های پیشگیری از یک بیماری‌های مزمن بروز نشانه‌های درد اولیه است، تصریح کرد: پزشکان متخصص و بویژه پرستاران با آگاهی از این نشانه‌ها در جستجوی سلامتی و درمان بیماران هستند و نقش پرستاران در تشخیص درد و روند درمان بیماران بستری شده در بیمارستان برجسته‌تر از پزشکان است.

این پرستار با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند درد از مکانیسم‌های دفاعی بدن است، اما این یک باور اشتباه است، گفت: برخی تصور می‌کنند هر چه درد را بیشتر تجربه کنند سیستم دفاعی بدن‌شان قوی‌تر می‌شود،‌ این درحالی است که تجربه مکرر درد در هر نقطه‌ای از بدن یک هشدار است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه اولین اقدام در جهت کاهش درد بیمار گرفتن شرح حال است، خاطر نشان کرد: ابزارهای اندازه‌گیری از درد باید در میان تمام کادرپزشکی بومی شود تا کمتر شاهد درد بیماران باشیم.

انتهای پیام


6864106
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است