استانی 09:30 - 04 تیر 1397

۱۲ نوع ماده معدنی در استان ایلام شناسایی شده است

یارالله نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر تشکیل شورای استانی معادن به عنوان راهکاری اساسی در جهت آسان سازی امور معدنکاران دانست و گفت: حذف بروکراسی اداری، تمرکززادی تصمیم گیرها از ستاد وزارتخانه با تفویض اختیار امور ذیربط به استان ها، از مزایای این شورا در جهت بهره برداری از معادن و توسعه فعالیت معدنی است.

وی اظهارکرد: استان ایلام با ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود ۷۰ درصد آن بدلیل وجود کوه ها، جنگل ها و زمین های زراعی قابل معدنکاری نبوده و فعالیت های معدنی صرفا در ۳۰ درصد این فضا امکان پذیر است.

نصیری تصریح کرد: نزدیک به ۱۲ نوع ماده معدنی از ۶۸ نوع مواد معدنی شناسایی شده در سطح کشور در استان ایلام وجود دارد که دارای تنوع ۱۷ درصدی نسبت به کل کشور است.

تعداد معادن استان نیز بالغ بر ۴۲ معدن هستند

وی ذخایر معدنی استان را عمدتا تنوعی از مصالح ساختمانی مانند خوراک گچ و سیمان، آهک، شن و ماسه های سیلیسی، خاک رس جهت خوراک کارخانجات آجر و نیز ماده معدنی بیتومین دانست و گفت: در استان ایلام نزدیک به یک میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی شناسایی شده است که نسبت به ۵۰۰ میلیارد تن شناسایی شده در کشور، دارای نسبت ۱ به ۵۰۰ است.

دبیر شورای معادن استان ایلام تاکید کرد: در سطح کشور شش هزار معدن وجود دارد که حدود سه هزار از آنها فعال هستند و تعداد معادن استان نیز بالغ بر ۴۲ معدن هستند که ۲۹ واحد از آنها مشغول فعالیت هستند.  

وی اضافه کرد: وصولی حقوق دولتی استان ایلام از معادن در سال گذشته که مربوط به سال ۹۵ و سنوات قبل بوده مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان بوده است.

ویتعداد اشتغالزایی این حوزه در استان را یک هزار و ۶۹۳ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۴۹۳ نفر در بخش معدن و ۱۲۰۰ نفر نیز در بخش صنایع معدنی مشغول به کار هستند.


9821880
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است