اقتصادی 16:30 - 30 شهریور 1398
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نسبت به کاهش شدید رشد اقتصادی جهان هشدار داد.

رشد اقتصادی جهان در کمترین سطح ۱۱ سال اخیر

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش جدید خود با هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها و ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرد متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان امسال به پایین ترین سطح خود در طول ۱۱ سال اخیر برسد. این سازمان رشد اقتصادی جهان در سال جاری را ۲.۹ درصد و سال آینده را سه درصد برآورد کرده است که به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۶ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده در گزارش قبلی است.

لارنس بون، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد جهانی با ریسک های فزاینده‌ای مواجه است. به نظر می‌رسد فضای نامطمئن کنونی تداوم خواهد یافت و دولت ها نیاز دارند توجه بیشتری به نرخ بهره و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی داشته باشند.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در ادامه هشدار داده است که روند کاهش رشد اقتصادی تنها منحصر به کشورهای توسعه یافته نیست و این مساله اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه را نیز تهدید می‌کند.

پیش‌تر سازمان ملل با اشاره به این‌که چشم‌انداز رشد در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه در مقایسه با قبل کم‌رنگ تر شده است پیش بینی کرده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری به طور متوسط ۲.۷ درصد و در سال آینده به طور متوسط ۲.۹ درصد رشد کند که ۰.۳ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آن است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در سال ۱۹۶۱ با هدف تقویت رشد اقتصادی و از میان برداشتن موانع تجاری بین کشورهای توسعه یافته تشکیل شد و مقر آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد. این سازمان هم‌اکنون دارای ۳۶ عضو و پنج همکار است. کشورهای عضو این سازمان شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، آمریکا و انگلیس است. هم چنین کشورهای برزیل، چین، هند، اندونزی و آفریقای جنوبی شرکای این سازمان هستند.

انتهای پیام


10243393
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است