استانی 15:39 - 03 بهمن 1395
با پیشنهاد بیش از هزار میلیارد تومان؛
رشت- شهردار رشت با حضور در جلسه استیضاح خود در شورای این شهر، بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری را با تخمین رقم یک هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان به شورا تقدیم کرد.

بودجه شهرداری رشت تقدیم شورا شد

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی رشت که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، اگرچه تحت تاثیر استیضاح شهردار این شهر قرار گرفت اما محل تقدیم بودجه سال آینده شهرداری این شهر به شورا نیز بود.

در این جلسه که با پخش پوسترهایی از آتشنشانان فداکار و شهید در حادثه حریق پلاسکو همراه بود و اکثریت اعضا پس از بحث و اظهارنظرهای متعدد به ابقای محمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار رشت رای موافق دادند، بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت به شورا تقدیم شد. طبق گفته های شهردار در هنگام تقدیم بودجه به شورا، بودجه سال آینده شهرداری رشت در مجموع یک هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

شهردار رشت درباره جزئیات بودجه گفت: بودجه سال ۹۶ شامل ۳۸۰ میلیارد تومان در بخش هزینه های جاری و ۸۲۸ میلیارد تومان در بخش عمرانی تنظیم شده است.

ثابت قدم با بیان اینکه رشد بودجه طی دو سال اخیر سبب شده که هدفمندی بیشتری برای درآمدزایی در شهرداری رخ دهد افزود: با افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه از سال ۹۴ نسبت به سال های اخیر، رود افزایش رقم بودجه در شهرداری ادامه دارد و انتظار می رود که تحقق پذیری آن نیز امکان پذیر باشد.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۹۵ تاکنون از تحقق ۵۰ درصدی برخوردار است و انتظار داریم تا پایان سال میزان تحقق بودجه امسال به ۷۸ تا ۸۰ درصد برسد.

شهردار رشت تاکید کرد: با چنین میزان تحققی در بودجه، رشد بودجه از ۸۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به یک هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ منطقی است.

لزوم تنظیم بودجه بر اساس واقعیات

با این توضیحات، عضو شورای رشت نسبت به تنظیم بودجه غیرواقعی اظهار نگرانی کرد و گفت: معمولا افزایش رشد بودجه ۲۰ درصد به صورت هر ساله است و رشد بیش از این مقدار بودجه را به ارقام غیرواقعی نزدیک می کند.

اسماعیل حاجی پور که ریاست شورای شهرستان رشت را بر عهده دارد افزود: تحقق پایین بودجه در سال جاری سبب شده که پروژه های عمرانی به صورت گزینشی و اولویت دار اجرا شوند که این رویکرد در شان و شایسته شهر رشت و شهروندانش نیست.

وی تاکید کرد: باید بودجه شهرداری به نحوی تنظیم شود که از تحقق بالای آن مطمئن بود زیرا غیرواقعی نوشتن بودجه و بالابردن رقم آن هیچ کمکی به شهر نمی کند.

بدهی های بالای شهرداری به پیمانکاران

با این سخنان، عضو دیگر شورا به بدهی های پیمانکاران از شهرداری پرداخت و گفت:بدهی های شهرداری به پیمانکاران پروژه های عمرانی بسیار بالاست و این در حالیست که شاهد تحقق بودجه عمرانی نیستیم.

امیرحسین علوی با بیان اینکه نمی توان با وام گرفتن بدهی های شهرداری را پرداخت کرد و سپس در مدیریت هزینه ها ناتوان باقی ماند افزود: در حال حاضر پروژه های عمرانی متعددی در دست اجراست که بدهی های شهرداری را روز به روز بیشتر می کنند و لازم است که از چنین روندی حداقل تا پایان سال جاری ممانعت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت هشدار داد: روند بدهی ها بالاست و عملا تحقق بودجه آنطور که انتظار می رفت انجام نشده است.

با این همه، قرار شد بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق به طور جدی از روزهای آینده آغاز شود.

در ادامه این جلسه شورای شهر رشت، اعضا با اجرای پروژه آبنمای موزیکال بوستان ملت که از سوی منطقه سه مورد درخواست بود مخالفت کردند. دلایل اعضا برای مخالفت با اجرای این پروژه، ضرورت نداشتن اجرای آن در وضعیت نامطلوب مالی شهرداری و همینطور تجربه پرهزینه شهرداری در ایجاد آبنمای موزیکال میدان اصلی شهر (میدان شهرداری) عنوان شد.


8698686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است