اجتماعی 11:08 - 15 مهر 1394
رئیس سازمان بهزیستی کشور:
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر تنها 11 درصد کودکان سراسر کشور در مهدکودک‌های سازمان بهزیستی حضور دارند که این رقم بسیار کمی است و باید تلاش کنیم تا میزان حضور کودکان در مهدهای کودک و همچنین خدمات ارائه شده به آنها در این مراکز افزایش یابد.

حضور تنها 11 درصد کودکان در مهدهای کودک/کودکان کم‌توان شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انوشیروان محسنی بندپی در اولین آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کودک که امروز در فرهنگسرای اندیشه با حضور مدیران مهدهای سراسر کشور برگزار شده بود، عنوان کرد: دوران کودکی دوران بسیار پر اهمیتی است زیرا شکل گیری رشد هوشی، خلاقیت و بسیاری از فاکتورهای مهم و تعیین کننده در سرنوشت فرد در بزرگسالی در این دوره شکل می‌گیرد و چنانچه اهمیت این دوره را درک کنیم در بزرگسالی مشکلات کمتری را خواهیم داشت به طوری که افراد نیز در رشد کشور مشارکت بیشتری خواهند کرد.

وی در ادامه در خصوص اهمیت نهاد خانواده در رشد و پرورش کودکان نیز اظهار کرد: یک نهاد مهم در زمینه رشد و پرورش کودک خانواده است که به عنوان نهاد تامین کننده نیازهای جسمی و روانی کودک عمل می‌کند اما در این زمینه موسسات و نهادهای مهمی چون مهدهای کودک نیز نقش موثری دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: وضعیت امروزی جامعه بستگی به ظرفیت خانواده‌ها و وضعیت فردا در کیفیت بخشی موسسات کودک و مهدهای کودک و همچنین افزایش دانش آنها دارد.

بندپی در ادامه ضمن تاکید بر آنکه نگاه تخصصی به مهدهای کودک استراتژی اول سازمان بهزیستی است عنوان کرد: مدیران و معلمان مهدهای کودک با نونهالان و کودکان سر و کار دارند که نیاز است این گروه علاوه بر انگیزه و تقوا و ویژگی‌های فردی، تخصص این کار را نیز داشته باشند. به همین دلیل تخصص در حوزه کار با کودک در حال حاضر یکی از فاکتورهای مهم و تعیین کننده برای سازمان بهزیستی است.

بندپی در ادامه در ارتباط با همکاری بهزیستی با سایر نهادها در حوزه کار با کودک نیز تشریح کرد: به منظور غنا بخشیدن و ارتقای فرهنگ کتابخوانی با وزارت ارشاد تفاهم نامه‌ای را به امضا رسانده‌ایم تا به سبب آن مهدهای کودک از غنای کتابخانه‌ای و تنوع کافی کتب موجود در این مراکز بهره مند شوند؛ همچنین در روز گذشته نیز با معاونت آموزشی سازمان کودکان استثنایی وزارت آموزش و پرورش توافق نامه‌ای را به منظور شناسایی به موقع کودکان کم توان و ناتوان داشته باشیم.

وی افزود: در سازمان بهزیستی معتقدیم هرچقدر شناسایی‌ها و غربالگری‌ها در سنین کمتر رخ دهد اثر گذاری بیشتری خواهد داشت. به همین منظور نگاه ما به مهدهای کودک باید تخصصی،‌ علمی و کارشناسی باشد.

وی همچنین عنوان کرد: در کنار خانواده و محیط‌های پرورشی، مراقبتی و آموزشی باید از ظرفیت‌های خارج از این حوزه نیز در رشد و تعالی بیشتر کودکان استفاده کرد.

بندپی تصریح کرد: برای مثال صنعت اسباب بازی در کشور باید اسباب‌بازیهایی را تولید و توزیع کند که در جهت هویت فرهنگی کودک ایرانی و رشد و تعالی شخصیتی و روحی وی باشد. همچنین این مسئله در اموری چون تئاتر و هنر نیز صدق می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان اینکه در حال حاضر محور توسعه پایدار در دنیا، انسان توسعه‌ یافته‌ای است که علاوه بر موفقیت‌ها از اخلاق مناسب نیز برخوردار بوده و قدرت اجتماع پذیری بالایی داشته باشد، افزود: رشد جسمی، اخلاقی، عاطفی، اجتماع پذیری و غیره همگی از عواملی هستند که باعث رشد فرد شده و باعث موفقیت وی در آینده می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن اشاره به آنکه ما آگاهیم که مدیران و مربیان و مسئولان مهدهای کودک سراسر کشور دارای مشکلات عدیده‌ای هستند اظهار کرد: بسیاری از مربیان مهدها در حال حاضر از حق بیمه برخوردار نیستند و اینها مسائلی است که باید به آنها رسیدگی شود.

وی در پایان با بیان آنکه در حال حاضر اقدامات مناسبی اعم از ارائه یک وعده غذای گرم در مهدهای مناطق کمتر برخوردار و همچنین تاسیس مهدکودک‌ها در حاشیه شهرها، روستاها و غیره انجام شده است عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات مناسبی نسبت به سالیان گذشته در حوزه مهدهای کودک انجام شده اما باید بتوانیم خدمات خود را در این حوزه افزایش دهیم تا بتوان در راستای هرچه بیشتر رهنمودهای رهبری گام برداریم.

انتهای پیام


7172310
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است