ورزشی 06:42 - 11 اسفند 1393
رئیس فدراسیون تیروکمان و خزانه‌دار کمیته ملی المپیک، در مورد پذیرفتن سمت جدید در فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای توضیح داد.

شجاعی: زورخانه‌ای را المپیکی می‌کنم

محمد علی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این انتقاد که با توجه به مشغله زیادی که در فدراسیون تیرو‌کمان دارید و از سویی دیگر خزانه دار کمیته ملی المپیک هستید تصور می‌کنید زمانی برای حضور در فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای به عنوان دبیر کل داشته باشید؟ تصریح کرد: من تصمیمی برای ادامه همکاری در رشته تیرو‌کمان را ندارم و پیش از این چند بار این مساله را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌ام که هر چه سریع‌تر با برگزاری مجمع انتخابات تکلیف من را مشخص کنند.

وی ادامه داد: قطعا با کناره‌گیری من از تیرو‌کمان بیشترین توجه و تمرکز خود را در ورزش زورخانه‌ای خواهم گذاشت تا بتوانم به اهدافی که برای توسعه این رشته پیش‌بینی کرده‌ام برسم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان با برگزاری این مجمع هر چه سریع‌تر وضعیت من را مشخص کند تا در آینده بتوانم تمام تمرکز خود را در جهت توسعه ورزش زورخانه‌ای قرار بدهم.

وی یکی از بزرگترین اهدافش در این پست را المپیکی کردن ورزش زورخانه ای عنوان کرد و افزود: بنا دارم طی چند سال آینده این رشته را که یک رشته ملی است، المپیکی کنم. باید نگاه‌همان را به توسعه آن در سطح جهان معطوف کنیم که البته نیاز به حمایت دولت و عزم ملی دارد تا هر چه زودتر شاهد توفیقات این رشته در آسیا و جهان باشیم.

دبیر کل فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای اضافه کرد: اگر امروز من موفق به احراز چنین پستی در سطح بین‌المللی شده‌ام به خاطر تلاش و زحمات افرادی بوده که این فدراسیون را تاسیس کرده و تا به این جا رسانده‌اند. به طور قطع حضور من در این عرصه مانند این است که ما توانسته‌ایم برای خود در خارج از کشور یک سفارت یا رایزن فرهنگی داشته باشیم تا به توسعه این رشته بیشتر بپردازیم و این برای من به عنوان یک ایرانی توفیق بزرگی است.

شجاعی پیرامون این پرسش که آیا شناخت کافی نسبت به این رشته دارید، تصریح کرد: این رشته، ورزش ملی و مذهبی ماست و امکان ندارد که کسی نسبت به ورزش ملی کشور خود شناخت لازم و کافی نداشته باشد.

دبیر کل بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای در رابطه با بحث المپیکی کردن این رشته در آینده و این که تصور می‌کنید این رشته با قدمت بین‌المللی کوتاه بتواند المپیکی شود یا خیر؟ گفت: چرا که نشود! بدون شک ما به دنبال این هستیم با مطرح کردن ورزش زورخانه ای در سطح بازی‌های آسیایی کم‌کم قدم‌های موثری را برای المپیکی کردن این رشته برداریم. مگر رشته کبدی که از هندوستان به ایران آمد و الان در حال حاضر در بازی‌های آسیایی صاحب مدال است رشته شناخته شده ای بود و یا تکواندو که از کره به ایران آمد و هم اکنون در بازی‌های آسیایی جهانی و المپیک صاحب جایگاه است، در گذشته حرفی از المپیکی شدن این رشته بود؟ مطمئنا اگر ما بتوانیم در ورزش زورخانه ای روند کار را به سمت مطرح کردن این رشته ابتدا در آسیا و سپس در جهان پیش ببریم و با توسعه این رشته در کشورهایی که علاقمند به ورزش زورخانه‌ای هستند، در آینده ای نه چندان دور می‌توانیم با برگزاری مسابقات قاره‌ای و جهانی کم‌کم این رشته را به سمت المپیکی شدن نیز ببریم.

وی ادامه داد: یقین دارم طی چند سال آینده اگر فرایند این رشته را به درستی طی کنیم و با افزایش کشورهایی که در این زمینه می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند گام برداریم یقینا می‌توانیم این رشته را در سطوح آسیا، جهان و حتی المپیک مطرح کنیم.

شجاعی همچنین گفت: در مجمع اخیر که من به عنوان دبیر کل بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای انتخاب شدم تقریبا 84 کشور در این مجمع عضو بودند که این نشان از تلاش 10 ساله برای مطرح شدن این رشته بوده است. البته من توفیقات خود را بیشتر حاصل زحمات امیرحسینی و همکارانش می دانم که واقعا برای جا افتادن این رشته در ایران تلاش زیادی داشتند.

وی در پایان گفت: همان طور که یکی از رهنمودهای فرمایشات رهبر معظم انقلاب توسعه و تقویت ارزشهای بومی محلی است بنابراین در جهت توسعه و مطرح کردن این رشته در سطح بین‌الملل و جهان از هیچ تلاش کوتاهی نخواهم کرد.

انتها‌ی‌ پیام


5953581
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است