بین‌الملل 06:22 - 12 شهریور 1393
لندن – ایرنا – منابع دولتی انگلیس شامگاه سه شنبه، ادعای صورت گرفته از سوی گروه تروریستی داعش درخصوص به گروگان گرفته شدن یک شهروند این کشور توسط این گروه را تایید کردند.

به گزارش ایرنا، در ویدئوی مربوط به سربریدن ˈاستیون ساتلوفˈ روزنامه نگار آمریکایی، یک فرد نقابدار عضو داعش تهدید کرد که تبعه بریتانیایی به نام ˈدیوید هاینسˈ نفر بعدی است که توسط این گروه کشته خواهد شد.



شبکه بی بی سی به نقل از منابع نخست وزیری انگلیس گزارش داد که دیوید کامرون از ماه ها قبل می دانسته است که یکی از اتباع این کشور در دست گروه تروریستی داعش است.



این شبکه خبری به نقل از این منابع گفت که دولت انگلیس در حال حاضر درباره فرجام تبعه این کشور موضعگیری نخواهد کرد.



درهمین حال دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس سه شنبه شب در بیانیه ای ضمن محکوم کردن قتل خبرنگار آمریکایی گفت، در همین ارتباط نشست اضطراری دولت این کشور که معروف به ˈکبری ˈ است، در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.



کامرون در این بیانیه با ˈدردناک و وحشیانهˈ خواندن ˈ مرگ روزنامه نگار آمریکایی، گفت: همانطور که قبلا گفته ام ، اقدامات تروریستی گروه داعش ارتباطی با مذهب ندارد.



نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: تهدیدات این گروه به یکسان متوجه مردم کشورهای سوریه، عراق ، آمریکا و بریتانیا است و از نظر آنها تفاوتی میان مسلمان ، مسیحی و سایر ادیان نیست.



وی اضافه کرد: همانطور که قبلا بدنبال حفظ امنیت مردم انگلیس بوده ایم در آینده نیز تمامی اقدامات ممکن را برای حفاظت از کشور و مردم در قبال این گروه ˈتروریستی وحشیˈ به عمل خواهیم آورد.



ˈاستیون سولتوفˈ 31 ساله در اگوست سال گذشته میلادی زمانی که در حال تهیه گزارش از اوضاع سوریه بود، ناپدید شد و بدنبال انتشار فیلم ویدئویی مربوط به کشته شدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی، بحث درباره سرنوشت وی مجددا مطرح شد.



یک عضو داعش در فیلم مربوط به سربریدن ˈجیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، هشدار داده بود که ساتلوف نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد مگر اینکه رییس جمهوری آمریکا دستور پایان حملات به گروه داعش در عراق را صادر کند.



منابع انگلیسی عنوان کرده اند ، با توجه به لهجه انگلیسی عضو داعش در فیلم ویدیویی مربوط به ساتلوف ، گفته می شود که این فرد همان شخصی است که در پشت سر جیمز فولی ایستاده بود.



این عضو داعش در این فیلم ویدیویی که روز سه شنبه منتشر شد، می گوید: ˈاوباما، من برگشته ام، من برگشته ام به خاطر سیاست خارجی متکبرانه تو در برابر (گروه) دولت اسلامی و به خاطر اصرار به ادامه بمباران ها با وجود هشدارهای ما ... از این فرصت برای هشدار دادن به کشورهایی استفاده می کنیم که وارد ائتلاف شیطانی علیه (گروه) دولت اسلامی با همراهی آمریکا شده اند.ˈ



در انتهای فیلم ویدئویی هم فرد دیگری در لباس نارنجی نشان داده می شود که روی زمین زانو زده است. و این عضو داعش هشدار می دهد،این فرد، که ادعا می شود انگلیسی است، قربانی بعدی خواهد بود.



درهمین حال برخی از همین منابع عنوان کرده اند که یکی از مباحث احتمالی در نشست کبری می تواند بررسی دخالت نظامی انگلیس در عراق باشد.



این منابع دلیل طرح این مساله را وجود فشار زیاد به دولت انگلیس از سوی نمایندگان پارلمانی حزب محافظه کار برای مقابله نظامی با تهدیدات گروه تروریستی داعش در عراق با توجه به حمایت افکار عمومی از این اقدام، می دانند.



دولت انگلیس به رغم کمک های نظامی و لجستیکی به کردهای عراقی و نیروهای آمریکایی و ارسال کمک های امدادی به مردم شمال عراق، تاکنون هر گونه ورود به درگیری های نظامی در عراق را رد کرده است.



ˈاد میلیبندˈ رهبر حزب مخالف انگلیس نیز سه شنبه شب در واکنش به کشته شدن دومین روزنامه نگار آمریکایی توسط گروه داعش، از این گروه به عنوان ˈبربرهای وحشی و خونریزˈ نام برده است.



رهبر حزب کارگر انگلیس گفت که حرکت وحشیانه گروه داعش نشان داد که تهدیدات این گروه تروریستی را نمی توان نادیده گرفت.



گروه تروریستی داعش، از گروه های تروریستی دست پرورده غرب، جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده است و به گفته سران کشورهای غربی، این گروه اکنون به عنوان یک تهدید جدی برای حامیانش به شمار می رود.



دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس عصر روز دوشنبه در پارلمان این کشور با اشاره به افزایش سطح تهدیدات تروریستی در این کشور غربی، داعش را یک تهدید امنیتی برای کشورش خواند و از ضبط گذرنامه افراد مظنون به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی علیه گروه های افراطی و تروریستی نام برد.



وی بابیان اینکه برآورد می شود حدود 500 شهروند بریتانیایی برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی چون داعش به کشورهای عراق و سوریه رفته اند، افزود: موارد مرتبط با تهدیدات گروه داعش در نشست سران ناتو که قرار است این هفته در ولز برگزار شود، مطرح خواهد کرد.



اروپام ** 1** 1552 ** 1917

انتهای پیام /*


4632911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است