اجتماعی 18:14 - 06 بهمن 1400
رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد
رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، اعلام کرد که دستگاهها تا روز دوشنبه گزارش عملکرد خود را با کیفیت لازم اعلام کنند.

مهلت پنج روزه به دستگاه‌ها برای ارائه گزارش عملکرد خود درباره قانون حمایت از حقوق معلولان

به گزاش ایسنا، علی محمد قادری در جلسه کارگروه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با بیان اینکه امید است بتوانیم در جلسه بعدی که در خدمت معاون اول رییس جمهوری هستیم گزارش دستگاهها را ارایه دهیم، گفت: زیرا ما امانت دار هستیم و صرفا تکلیف قانونی خود را به عنوان کمیته پیگیری قانون باید انجام دهیم، آنچه که هست را درخواست کردیم در جلسات متعدد که به ما بگویند. اگر کاری هم انجام شده به ما گزارش دهند. خیلی از دستگاهها گزارش نمی دادند.

وی به دستگاهها اعلام کرد که تا روز دوشنبه گزارش خود را با کیفیت لازم به دبیرخانه اعلام کنند.

وی با اشاره  به 34 ماده قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: ماده پنج موضوع دسترسی‌ها و مناسب سازی ها را اعلام می‌کند که در کمیته پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ماده 6 قانون افزود: در خصوص ماده 6 نیز حتما این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد که خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی پیگیری شود.

قادری با اشاره به امور ورزشی، فرهنگی و هنری و آموزشی نیز بیان کرد: این موضوع باید مشخص شود که ما از کدام روش می‌توانیم افراد دارای معلولیت را از آموزش عالی رایگان و امورات ورزشی و فرهنگی بهره مند کنیم؟ میزان بهره مندی آنها باید رصد شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به تکلیف صدا و سیما گفت: در هفته 5 ساعت مکلف هستند که به صورت رایگان برنامه های خاص حوزه توانبخشی افراد دارای معلولیت را پخش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مواد دیگر نشان می‌دهد که این قانون، قانونی بسیار با اهمیت است، گفت: اما خارج از این چارچوب اداری از دستگاهها درخواست دارم که برای دل خود و برای وظیفه انسانی خودمان مشخصا بگوییم که چه کاری برای افراد دارای معلولیت می‌خواهیم انجام دهیم؟ مگر ما چند سال با حوزه معلولیت و سالمندی فاصله داریم؟.

انتهای پیام


11428179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است