گوناگون 22:47 - 07 شهریور 1394
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، غارت‌های عظیم بیت‌المال را نتیجه عدم برخورد با تخلفات کوچک دانست.

غارت‌های عظیم حاصل عدم برخورد با تخلفات کوچک است / دستگیری فله‌ای افراد به مصلحت نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان یاسوج افزود: سرعت عمل و تسریع در روند بازرسی ها جلوی بسیاری از تخلفات بعدی را می گیرد.

وی بیان کرد: اگر غارت های عظیم چهره نظام را مخدوش کرده است به خاطر این است که با تخلفات کوچک در ابتدای کار برخورد نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیگیری ها در برخورد با مفاسد باید تا پایان ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از جرائم مالی شکل گرفته در جامعه نشای از اغماض های آغازین است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: نظام اسلامی بر مبنای عدالت شکل گرفته است، بنابراین اگر عدالت در این نظام رعایت نشود، موجب ایجاد نفرت عمومی و تنزل اخلاقی در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: عدالت مهمترین ابزار برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های جامعه است و بی عدالتی هستی را معطل نگه داشته و موجب می شود ظرفیتهای انسان و طبیعت شکوفا نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از دادستان توقع می رود خلاصه ای از دغدغه و حساسیت جامعه باشد و به مواردی که حقوق عمومی را ضایع می کند، ورود پیدا کند.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به برخی نزاع های دسته جمعی در این استان، بیان کرد: دستگیری گسترده و فله ای افراد به مصلحت نیست و ضرورت دارد این اقدام با گزارشهای مردم و نهادهای امنیتی انجام شود تا افراد غیر مقصر دستگیر نشوند.

وی افزود: دلگرمی ضابطان جزء مسائل مهم است و زمانی می توانیم ضابطان مقتدری داشته باشیم که تا پایان ماجرا حمایت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم سرعت عمل در برخورد با نزاع های دسته جمعی، جلوگیری از اقدام های انتقام جویانه پس از وقوع قتل و یا جرح و جلوگیری از تضییع حقوق افراد بی پناه و عدم تبعیض در برخوردها تاکید کرد.

آیت الله ملک حسینی اظهارکرد: دادستان تجسم اقتدار قوه قضاییه در منطقه است و نام دادستان باید لرزه به جان مجرمین، جانیان و اشرار بیندازد. با تعدی کنندگان به حریم کوهها، رودخانه ها برخورد لازم صورت گیرد.

وی برخوردهای دوگانه در پرونده های منابع‌ طبیعی را یکی از نگرانی ها در این استان برشمرد و افزود: گاهی حکم تخریب درخت‌های ۴۰ تا ۵۰ ساله تنها به دلیل نظر کارشناس داده می شود، بدون آنکه دیده شوند. گاهی دیده می شود که بالای جوی آب خانه ساخته می شود و زیر جوی آب منابع طبیعی اعلام می شود و یا در شهر پیاده‌رویی فروخته و یا ساخته می‌شود که این مسائل باید توسط دادستان پیگیری شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید حمایت ها و تامین امکانات لازم برای جلوگیری از بزه در استان صورت گیرد.

انتهای پیام


6976636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است