استانی 05:14 - 03 آذر 1393
تکرار/ مدیرکل راه‌آهن شمال:
مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: خط راه‌آهن مرزی اینچه‌برون 13 آذرماه با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

راه‌آهن مرزی اینچه‌برون با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یوسف گران‌پاشا یکشنبه شب در جلسه علنی شورای شهر ساری، اظهار داشت: راه‌آهن هیچ انگیزه‌ای برای خارج کردن خطوط ریلی از حوزه شهری ندارد.

وی تصریح کرد: در همه دنیا راه‌آهن درون شهرها احداث شده و باید در دسترس باشد.

مدیرکل راه‌آهن شمال با بیان اینکه سال گذشته 10 کشته در حاشیه ریل راه‌آهن داشتیم که 6 کشته در پنج ماه نخست سال بود، گفت: امسال کشته‌ای در حریم راه‌آهن نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه  حریم راه‌آهن واگذار نمی‌شود و باید حفظ شود، متذکر شد: اداره کل راه‌آهن شمال برای حریم راه‌آهن، دیوار درست نکرده است، راه را هم نبستیم و هرجا از مسیر راه‌آهن که تردد زیاد است و باید عبور داشته باشد، شهرداری باید ورود پیدا کند و ما هم همکاری بسیاری با شهرداری داریم.

گران‌پاشا با بیان اینکه احداث پل در منطقه پل‌گردن بر عهده شهرداری ساری بود و ما هم پیگیر این موضوع هستیم که چرا هنوز اجرایی نشده است، افزود: قرار بود پل دخانیات را راه‌آهن اجرا کند و در مقابل شهرداری هم پروژه پل‌گردن را بر عهده بگیرد و این جزو توافقات است که انجام نشده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اشاره به اینکه سالن‌های مسیر ساری به مشهد، تعویض شده و از سالن جدید استفاده می‌کنیم، ادامه داد: دو  ریل‌باکس از پل‌سفید به سمت گرگان به صورت رفت و برگشت و همچنین قطار تهران به ساری و بالعکس تا پایان سال تعویض می‌شود.

گران‌پاشا با اشاره به اینکه ظرفیت راه‌آهن شمال در ابتدای راه‌اندازی سه میلیون نفر بود و امروز با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار نفری کار می‌کند، خاطرنشان‌کرد: هزینه احداث هر یک از خطوط ریلی پنج میلیارد تومان است و افزایش ظرفیت در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد.

وی یادآور شد: خط راه‌آهن مرزی اینچه‌برون 13 آذر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.


5254415
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است