فرهنگی‌هنری 12:51 - 22 فروردین 1399
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت شروط و الزامات آغاز به کار صنوف و صنایع در استانها از فردا و تهران از ۳۰ فروردین ماه را اعلام کرد.

جزییات گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی/ مالکان صنایع و صنوف برای ثبت نام اقدام کنند

به گزارش ایسنا، مهندس محسن فرهادی در ارتباطی ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه، گفت: از فردا در کلیه استان های کشور گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی به مرحله اجرا در می آید، اما در پایتخت و در شهر تهران به دلیل شرایط خاص وجود جمعیت و شاهراه بودن اقتصادی _ اجتماعی این طرح از روز 30 فروردین ماه اجرا خواهد شد.

 وی گفت: بنابراین کلیه مالکان، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی و نه کسانی که در این واحد ها شاغل هستند، باید به سایت وزارت بهداشت با مراجعه به آدرس  salamat.gov.ir ثبت نام کنند. در این سایت یک سری اطلاعات کلی از افراد پرسیده شده و افراد اطلاعات خود نظیر کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی را بارگذاری می‌کنند و در آنجا اعلام می‌کنند که به مقررات بهداشتی پایبند بوده و با رعایت این مقررات می‌توانند فعالیت واحد صنفی و صنعتی خود را با شرایط پاندمی ویروس کرونا منطبق کنند.

فرهادی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای آن است که واحد صنفی و صنعتی ارائه دهنده خدمت در راستای ارائه خدمت هم باید سلامت خود و سلامت مشتریانش را تأمین کند و هم از نظر اقتصادی به فعالیت بپردازد. فاصله گذاری اجتماعی زمانی موفق می‌شود که تمام کسانی که ذینفع هستند یعنی ارائه ارائه دهنده خدمت، گیرنده خدمت و آحاد مردم در آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته دیگر آن است که کلیه دستگاههای دولتی و بخش خصوصی برای تدوین این پروتکل ها با یکدیگر همکاری داشتند و امیدواریم این تعامل در راستای اجرای این برنامه نیز ادامه داشته باشد. این طرح با مشارکت اتاق اصناف ایران و اتاق اصناف تمام صنف ها برگزار می شود و خوشبختانه آنها در کنار همکاران ما در وزارت بهداشت در سطح اول قرار خواهند گرفت. سازمان تعزیرات و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط نیز مشارکت دارند. البته واقعیت آن است که شرط اساسی این برنامه در گرو همکاری واحدهای صنفی و صنعتی است.

وی تاکید کرد: افرادی که به سامانه مذکور مراجعه نکرده و ثبت نام نکنند در مسیر صدور مجوز فعالیت قرار نخواهند گرفت. امیدواریم با اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و با رعایت الزامات سلامت محیط و کار بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق باشیم

ادامه دارد


10477976
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است