اقتصادی 13:20 - 24 مهر 1397
گوگل اعلام کرده است که تمامی اطلاعات و داده‌های خصوصی کاربران که به صورت خودکار و اتوماتیک بر روی خدمات ابری اندرویدی ذخیره می‌شوند، رمزنگاری خواهند شد.

گوگل اطلاعات شخصی کاربران اندرویدی را رمزنگاری می‌کند

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت هکرنیوز، این روزها که مساله حفاظت از اطلاعات شخصی، حریم خصوصی و امنیت اطلاعات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است، شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی نیز تمرکز خاص و ویژه‌ای را بر روی این امر معطوف کرده اند تا رضایت و آسودگی خاطر کاربران‌شان را جلب کرده و به ارتقای امنیت سایبری خود و سیستم‌های توسعه داده شده خود کمک کنند.

حالا به تازگی گوگل بعنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌عامل اندروید به کاربرانش این نوید را داده تا خیالشان بابت امنیت اطلاعات ذخیره شده خود بر روی خدمات ابری سیستم عامل اندروید آسوده باشد چراکه از این پس تمامی داده‌های ذخیره شده بر روی سرورهای ابری (cloud servers) مورد استفاده سیستم‌عامل اندروید رمزنگاری خواهد شد.

گوگل در ادامه این بیانیه اعلام کرده است که با آغاز روند ایمن‌سازی و رمزنگاری اطلاعات ذخیره شده کاربران،  اجازه هیچ‌گونه دسترسی به افرادی غیر از کاربر و صاحب گوشی مربوطه داده نخواهد شد و حتی خود شرکت گوگل نیز به هیچ کدام از این اطلاعات دسترسی پیدا نخواهند کرد.  

گوگل همچنین به کاربران گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا بتوانند به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک تمامی اطلاعات و داده‌های موردنظر خود را بر روی سرورهای ابری حساب کاربری گوگل اکانت خود ذخیره کنند تا هر زمان که بخواهند به آن دسترسی پیدا کرده و در صورتی که به هر دلیلی از حافظه گوشی آنها پاک شد، به سهولت از طریق دانلود تصاویر از سرورهای ابری گوگل اکانت، قابل بازیابی و احیا باشند.

یکی دیگر از مزایای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی بر روی سرورهای ابری، آن است که هر زمان که کاربران گوشی خود را تعویض کردند، به راحتی قادر خواهند بود تصاویر و اطلاعات موردنظر را بر روی دستگاه جدید خود دانلود کرده و انتقال دهند.

لازم به ذکر است تاکنون اطلاعاتی که کاربران بر روی سرورهای ابری گوگل ذخیره‌سازی می‌کردند، رمزنگاری شده نبوده و توسط شرکت گوگل قابل دسترسی و بازیابی بوده اند اما حالا این شرکت به منظور محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران و افزایش و ارتقای امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده آنها، تصمیم گرفته است که این اطلاعات را رمزنگاری کند تا بدین وسیله راه نفوذ و سرقت اطلاعات شخصی کاربران را برای هکرها و مجرمان سایبری دشوار و تا حدی غیرممکن کند.

انتهای پیام


9944345
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به کاهش جمعیت دامی در سال‌های گذشته بدلیل شرایط خشکسالی، مسئولان وزارت جهاد با اجرای سیاست‌های تولید قراردادی دام و واردات دام پایه پروار بدنبال رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه، ۴۰۰ نقطه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن‌سازی خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز پنجم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۸۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: اردیبهشت‌ امسال با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و افزایش آمادگی این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات راه حلی مناسب پیش روی بانک‌ها برای رهایی از بنگاهداری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس حوزه بورس کالا گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا به سبب قاعده‌های پذیرش این محصول به شکل مستقیم به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ساخت ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن از سوی دولت برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد شروع شده و ۵۰۰ هزار واحد هم به متقاضیان تحویل داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است