فرهنگی‌هنری 13:28 - 29 مهر 1393
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بازدیدش از خانه هنرمندان ایران گفت: باید قبول کنیم هنر؛ کمک موثری به رفع مشکلات شهری و شهروندان می‌کند و می‌تواند در جهت تاثیر فرهنگی و اجتماعی موثر باشد.

مهندسی فرهنگی برای ساختن یک شهر خوب

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی «معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران» اخیرا از خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر بازدید کرد.

در این بازدید امرودی درباره‌ی مسایل مختلف فرهنگی و اجتماعی و رویکردهای جدید شهرداری در این حوزه با مجید سرسنگی؛ مدیرعامل خانه هنرمندان ایران بحث و گفت‌وگو کرد.

سرسنگی، خانه‌ی هنرمندان را به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی هنری غیردولتی دانست و گفت: ۱۲ انجمن هنری از جمله خانه‌ی تئاتر، موسیقی، انجمن شاعران، طراحان گرافیک، نقاشان، خوش‌نویسان، مجسمه‌سازان، تصویرگران، سفال و سرامیک و معماران به این خانه متصل هستند؛ یعنی در واقع هر انجمن مهم هنری که در این کشور به صورت سازمان یافته در حال فعالیت است، عضوی از شورای عالی خانه هنرمندان ایران است.

او در ادامه به ارایه‌ی گزارشی از عملکرد خانه هنرمندان ایران در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: تولید فیلم تئاتر، انتشار مجلات مختلف تخصصی در حوزه هنر، برگزاری 50 عنوان برنامه بزرگداشت هنرمندان برجسته بومی، اجرای همایش‌های مختلف پژوهشی و علمی و همچنین برنامه‌های مناسبتی؛ بخشی از این فعالیت‌ها است. به لحاظ کیفی تلاش شده است برنامه‌هایی که در خانه برگزار می‌شود از استانداردهای لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخوردار باشند.

در ادامه امرودی نیز بر لزوم تبیین اهداف مشترک حوزه معاونت اجتماعی شهرداری تهران و خانه هنرمندان ایران تاکید کرد و گفت: رویکرد ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر سه حوزه سبک زندگی، هویت ملی، محله‌ای، دینی و انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی استوار شده و ماموریت‌های ما نیز در این زمینه تعریف شده است. بنابراین در این راستا باید گام‌های جدی برداریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ساخت برنامه‌های هنری و فیلم سینمایی به اهمیت و توجه به تئاتر و سینما اشاره کرد و افزایش سرانه‌های صندلی برای سینما و تئاترها را از اهداف مدیریت فرهنگی شهر شمرد و گفت: باید برای هزینه در حوزه‌ی هنر، متقاعد شویم که این رسانه کمک موثری به رفع مشکلات شهری و شهروندان است و می‌تواند در جهت تاثیر فرهنگی و اجتماعی بسیار موثر باشد.

او در این بازدید که 27 مهر ماه انجام شد با تاکید بر لزوم تعیین تناسب خانه هنرمندان ایران با اهداف شهرداری تهران، گفت: بنا داریم ضمن همسان‌سازی اهداف و نگرش و تبیین رویکردهای جدید، از طریق همکاری با یکدیگر؛ مهندسی فرهنگی جدیدی را در راستای ساخت یک شهر خوب در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، آموزشی طراحی کنیم و پیام‌های اخلاقی و آموزنده خود را در این قالب به شهروندان ارایه دهیم.

انتهای پیام


5002721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است