علمی فناوری 14:24 - 25 شهریور 1398
درحالی که طی یک ماه گذشته خبر انتصاب مینا مهرنوش به سمت مدیر عاملی رایتل مطرح شده بود، روز گذشته و پس از اعلام خبر برگزاری جلسه معارفه وی به عنوان مدیر عامل جدید این اپراتور، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، این انتصاب را فاقد وجاهت قانونی دانست.

بررسی حواشی انتخاب مدیرعامل رایتل

به گزارش ایسنا، پس از سیدمجید صدری، محمدمهدی عطوفی مدیر عاملی اپراتور رایتل را برعهده گرفته بود، اما بهمن ماه سال گذشته، با استعفای وی، سعید کریم‌زاده به عنوان سرپرست مدیریت عامل رایتل انتخاب شد؛ تا این‌که در نهایت ششم شهریورماه سال جاری، اعلام شد که مینا مهرنوش به عنوان مدیر عامل رایتل انتخاب شده است.

اما موضوع انتخاب مدیرعامل رایتل به عنوان سومین اپراتور ارتباطی کشور، در یک ماه اخیر دچار حواشی بود؛ تا جایی که اعلام شد این موضوع در حال بررسی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

برگزاری جلسه‌ای در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به صورت رسمی برای معرفی مدیرعامل رایتل و مشغول به کار شدنش در روز گذشته در حالی اتفاق افتاد که پیش از این، محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا، مینا مهرنوش را به عنوان عضو موظف هیات مدیره رایتل منصوب کرده بود. وی پیش از آن مسوولیت معاونت تجاری رایتل را برعهده داشته و در سوابقش آمده است که دکترای اقتصاد بین‌الملل در حوزه تجاری‌سازی و بین‌الملل‌سازی استارتاپ‌ها با تمرکز بر کسب‌وکارهای نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را دارد.

اما پس از اعلام رسمی نام مهرنوش به‌عنوان مدیر عامل رایتل، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۹۴ خود که روز گذشته برگزار شد، اعلام کرد که با توجه به نقش و اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بستر ارایه خدمات عمومی و دولتی الکترونیک در کشور، الزامات احراز صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی برای تصدی سمت‌های هیات‌مدیره، مدیران عامل و معاونین فنی دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر را تصویب کرده است.

از سوی دیگر حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره این خبر تصریح کرد که این موضوع با توجه به اهمیت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بستر ارائه خدمات عمومی و دولتی الکترونیک، ضرورت ارائه خدمات پایدار و با کیفیت و تضمین استمرار خدمات مخابراتی و جلوگیری از ضرر و زیان جامعه برای دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر تصویب شده است.

 بنابراین، طبق این مصوبه باید صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، قائم مقام و معاونان فنی و حرفه‌ای دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات هنگام انتصاب از سوی رگولاتوری تائید شود.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات درباره وضعیت مدیران فعلی این جایگاه‌ها افزود: این مصوبه برای مدیران جدیدی که از امروز (۲۴ شهریور ۹۸) برای انتصاب پست‌های مدیریتی معرفی می‌شوند لازم‌الاجراست و مدیران منصوب‌شده قبلی را شامل نمی‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات همچنین اطلاعیه‌ای درباره این انتصاب ارائه و تاکید کرده بود که با توجه به اخبار منتشر شده درخصوص انتصاب مدیرعامل جدید برای شرکت خدمات ارتباطی رایتل، ذکر موارد زیر ضروری است:

«۱- براساس پروانه‌های صادر شده از سوی رگولاتوری، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تمامی دارندگان پروانه لازم‌الاجراست و این موضوع در پروانه رایتل نیز با صراحت قید شده است.

۲- مصوبه الزامات احراز صلاحیت حرفه‌ای مدیران و دارندگان پروانه در حوزه ICT به اپراتور مذکور ابلاغ و برای اپراتور درباره انتصاب مدیرعامل جدید نیز لازم الاجراست.

۳- علیرغم ادعای انتصاب مدیرعامل جدید از دو شهریور ماه، تمامی مکاتبات اپراتور رایتل با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابتدای شهریور تاکنون با امضای سرپرست این اپراتور انجام شده است.

۴- براساس مصوبه کمیسیون هرگونه انتصاب قبلی درخصوص مدیرعامل و اعضای هیات مدیره که در روزنامه رسمی ثبت شده باشد مشمول مصوبه اخیر کمیسیون نمی‌باشد. که این موضوع درخصوص مدیرعامل جدید محقق نشده است.

به دلیل عدم رعایت مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از نظر رگولاتوری انتصاب مدیرعامل جدید رایتل وجاهت قانونی نداشته و اقدامات و تصمیمات ایشان مورد قبول رگولاتوری نخواهد بود. و در صورت اصرار شرکت رایتل برای انتصاب ایشان لازم است مشخصات و سابقه کاری وی به رگولاتوری ارسال شده و براساس مصوبه کمیسیون صلاحیت حرفه ای ایشان بررسی شود.»

اما با توجه به موارد بالا، ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد. مینا مهرنوش با مصوبه روز دوم شهریور هیات‌مدیره رایتل به عنوان مدیرعامل این اپراتور منصوب شده بود، در حالی که دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره وضعیت مدیران فعلی این جایگاه‌ها گفته است که این مصوبه برای مدیران جدیدی که از روز ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ برای انتصاب پست‌های مدیریتی معرفی می‌شوند، لازم‌الاجراست و مدیران منصوب‌شده قبلی را شامل نمی‌شود؛ درنتیجه این سوال مطرح می‌شود که آیا با وجود، انتصاب مدیر عامل جدید پیش از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، همچنان از نظر رگولاتوری وجاهت قانونی ندارد؟

هم‌چنین اگرچه در اطلاعیه روز گذشته رگولاتوری اینگونه مطرح شد که علیرغم ادعای انتصاب مدیرعامل جدید از دوم شهریور ماه، تمامی مکاتبات اپراتور رایتل با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابتدای شهریور تاکنون با امضای سرپرست این اپراتور انجام شده است، اما باز هم باید منتظر اظهارنظرهای بعدی مسوولان مربوطه در رایتل و سازمان تنظیم مقررات رادیویی باشیم.

انتهای پیام


10239074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است