سیاسی 13:08 - 29 شهریور 1393
دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی عنوان کرد
دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به ضعف سازمان ملل در ایفای نقش واقعی خود در زمینه صلح جهانی گفت: سازمان ملل برای حفاظت از صلح در جامعه جهانی شکل گرفته، ولی در این زمینه کوتاهی کرده و نگاه امنیتی به صلح دارد.

عملکرد ضعیف سازمان ملل در حفاظت از صلح جهانی/ برگزاری کنفرانس صلح بین‌المللی اوایل بهمن در تهران

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی امروز -شنبه- در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی صلح برگزار شده بود، با بیان اینکه احترام به صلح احترام به قوانین الهی و کرامات انسانی و تضمین‌کننده آینده بهتر برای بشریت است، گفت: هر ساله 21 سپتامبر، سازمان ملل به مناسبت روز جهانی صلح شعاری را معرفی و امسال هم شعار حق ملت‌ها و صلح را به عنوان شعار سال خود برگزیده است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی افزود: مجمع جهانی صلح اسلامی 5 سال از زمان تأسیس می‌گذرد و رویکرد خود را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی قرار داده و کمتر نگاه داخلی به این امر داشته است.

وی با اشاره به ساماندهی 70 برنامه به کمک NGO و نهادهای بین‌المللی در خارج از کشور توسط این مجمع، تصریح کرد: ضروری است تا تبیین صلح از دیدگاه اسلامی و ترویج آن در عرصه بین‌الملل و نگاه آسیب‌شناسانه در عرصه جهانی داشته باشیم.

عامری خاطرنشان کرد: متأسفانه در دولت‌ها چیزی به عنوان حق ملت‌ها و دموکراسی دیده نمی‌شود و برای مثال در منطقه خاورمیانه شاهد ایجاد سه دموکراسی جدید بودیم که قدرت‌های بزرگ این سه دموکراسی ایجاد شده را به خشونت کشاندند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: اگر حق ملت‌ها به خوبی مورد احترام قرار نگیرد عملا چیزی به عنوان صلح در جهان تحقق پیدا نخواهد کرد.

عامری با بیان اینکه صلحی که به عنوان خفه کردن ملت‌های دنیا و آرام‌سازی برای اعمال نفوذ و قدرت دولت‌ها باشد معنی صلح ندارد، تصریح کرد: همه ادیان متعارف در دنیا بر صلح عادلانه تأکید دارند و لذا باید صلح عادلانه پایدار باشد و گفتمان مجمع جهانی صلح اسلامی نیز بر پایه صلح عادلانه است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به ضعف سازمان ملل متحد در ایفای نقش واقعی خود در زمینه صلح جهانی گفت: سازمان ملل برای حفاظت از صلح در جامعه جهانی شکل گرفته ولی هم‌اکنون از این امر کوتاهی کرده و نگاه امنیتی به صلح دارد.

وی اظهار داشت: راهکارهایی باید برای برون رفت از وضعیت موجود در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد:‌ باید فرهنگ و مبانی درستی از صلح را در دنیا پایه‌ریزی کنیم تا زیرساخت آن ایجاد شود و نخبگان جهانی به دلیل عدم ایفای نقش مناسب خود برای مفهوم صلح کوتاهی کرده‌اند هر چند که عده‌ای از نخبگان هم تلاش وافری را برای ایفای نقش مثبت خود دارند، ولی به نظر می‌رسد که باید ائتلافی برای ایجاد صلح در عرصه جهانی داشته باشیم.

عامری با اشاره به تلاش‌های مجمع جهانی صلح اسلامی در چند سال اخیر، گفت:‌مجمع جهانی صلح اسلامی تشکلی مردمی است که 80 نفر از نخبگان کشور در زمینه مطالعات بین‌المللی به صورت افتخاری با ما همکاری می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی افزود: با گفتمان اسلامی تلاش می‌کنیم که صلح را در دنیا معرفی کنیم و در این زمینه 110 نخبه جهان اسلام با این مجمع همکاری نزدیک دارند و 70 برنامه بین‌المللی با کمک نخبگان جهان اسلام و نخبگان عرصه بین المللی اجرایی شده است.

عامری در تشریح برنامه‌های مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: امسال به دنبال تعریف و ترویج گفتمان صلح اسلامی در دنیا خواهیم بود. ضمن اینکه تلاش داریم به منظور ائتلاف جهانی نخبگان جهان اسلام را در کنفرانس صلح بین‌المللی حقوقدانان جهان اسلام که در نیمه دوم سال 93 - اوایل بهمن ماه - با حضور 50 حقوقدان بین‌المللی در تهران برگزار کنیم تا ائتلافی را برای آسیب‌شناسی در جهان راه بیندازیم.

عامری در خصوص برنامه امسال مجمع جهانی صلح اسلامی افزود: تهیه شکواییه‌ای علیه رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات این رژیم در جنگ غزه و کودک‌کشی، آسیب‌شناسی حضور گروهک‌های تکفیری مانند داعش و همچنین نشستی در خصوص بررسی مخاطرات صلح در دنیا برخی از برنامه‌های امسال مجمع جهانی صلح اسلامی است. ضمن اینکه دبیرخانه جهانی علیه تروریسم که سه سال است از زمان تشکیل آن در مجمع جهانی صلح اسلامی می‌گذرد، در همین زمینه هم‌اندیشی‌های مجازی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تغییر دیپلماسی صلح عادلانه با عنوان مبانی صلح اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و 120 مقاله علمی در این زمینه جمع‌آوری شده است. همچنین برای ترویج گفتمان صلح عادلانه، مجمع جهانی صلح اسلامی در حال پذیرش همیارانی برای همکاری با خود در داخل و خارج از کشور است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به حوادث تروریستی منطقه عنوان کرد:‌ ناآرامی‌های تروریستی در منطقه به دلیل وجود دست‌های تروریستی سرویس‌های جاسوسی منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی است.


4756108
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است