استانی 17:33 - 06 مرداد 1396
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: صنایع بسیار عظیم در استان خوزستان در زمینه‌های مختلف پتروشیمی، فولاد و... باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در استان تقویت کنند.

بقاع متبرکه باید مرکزی برای نشر معارف باشند

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام «سیدابوالحسن حسن‌زاده» در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ششم مردادماه، اظهار کرد: مال و دارایی هم می‌تواند برای انسان شر و هم می‌تواند خیر باشد. از جمله گناهانی که از انسان در ارتباط با اموالش سر می‌زند، بغل است. خطر بسیاری در بغل است و با توجه به روایت یکی از گناهان ریشه‌ای است و گناهان دیگر را به دنبال خود دارد.

وی با بیان این‌که تکبر یکی از گناهان ریشه‌ای است و خداوند متکبران را دوست ندارد، افزود: انجام کار خیر و معروف با خوشرویی باعث محبت می‌شود و محبت دیگران را جلب می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز  تصریح کرد: کسی که عبوس‌الوجه و دارای صورت همیشه خشن باشد که دیگران تبسمی در صورت آن شخص نبینند، این عبوس بودن و بداخلاقی شخص را از خدواند دور می‌کند و شخص را به جهنم می‌برد. بداخلاقی باعث می‌شود تا حق مردم به خوبی ادا نشود، چون حق مردم با خوش‌اخلاقی ادا می‌شود.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک نماز استثنایی عبادی، سیاسی و اجتماعی برای مومنین است. نماز جمعه مایه وحدت و اتحاد میان مومنین است. نماز جمعه برای یاد خداست. نماز جمعه باید دشمن‌شکن باشد و اکنون یکی از سنگرهای بسیار محکم در برابر شیطان بزرگ و استکبار جهانی نمازهای جمعه هستند.

وی با اشاره به این‌که امروز شش مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، افزود: امروزه در دوره‌ای که زندگی می‌کنیم و نمی‌توان دیگر، کارها را با یک کارگر ساده انجام داد. صنایعی که امروز در اختیار داریم به کارگر فنی و متخصص نیاز دارند. در بخش کشاورزی، ساختمانی و سایر بخش‌ها صرفا با آموزش‌های سنتی، کارها انجام نمی‌شود.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: یکی از اشکالاتی که از اشتغال بومی گرفته می‌شود آن است که می‌گویند ما به کارگر فنی نیازمندیم اما وقتی کارگر فنی در استان نیست مجبور هستیم از جایی دیگر بیاوریم.

حسن‌زاده گفت: صنایع بسیار عظیم در استان خوزستان در زمینه‌های مختلف پتروشیمی، فولاد و... باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در استان تقویت کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به گرامی‌داشت امامزادگان و بقاع متبرکه در روز یکشنبه 8 مردادماه، تصریح کرد: بقاع متبرکه در استان خوزستان باید مرکزی برای نشر معارف باشند. این‌که مردم بیایند و پولی را در ضریح بیندازند، نخی ببندند و توسلی پیدا کنند، کافی نیست. کسی که وارد بقاع متبرکه می‌شود باید به معرفت او اضافه شود.



حسن‌زاده یادآور شد: پولی که مردم در امامزاده و بقاع متبرکه می‌اندازند، باید در همانجا هزینه شود. این‌که پول برداشته شود و در جایی دیگر هزینه شود از نظر شرعی صحیح نیست.

انتهای پیام


9302025
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است