اجتماعی 19:13 - 01 بهمن 1397
در بسته امروز اخبار اجتماعی بخوانید:
«مد و فشن» آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از نفت، پزشکان هندی و پاکستانی کِی از ایران رفتند؟، توضیحات «ابتکار» درباره حذف پست‌ سازمانی «مشاور امور زنان» و ماجرای اپیدمی «آنفلوآنزای خوکی» در گرجستان تیتر مهمترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

مد و فشن آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از نفت

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز ( اول بهمن ماه) ۵۹ خبر، روی خروجی خود منتشر کرده است که تیتر برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:

بودجه ۹۸ سازمان امور اجتماعی هیچ افزایشی نداشته است

تقی رستم‌وندی - رییس سازمان امور اجتماعی کشور- گفت: بودجه سال ۹۸ این سازمان نیز همانند سال ۹۷ بوده و افزایشی نداشته است.

وی درباره بودجه سال ۹۸ سازمان امور اجتماعی اظهارکرد: بودجه سازمان امور اجتماعی کشور مانند سال ۹۷ است. برخلاف اینکه برخی نهادها و دستگاه‌های حوزه اجتماعی افزایش بودجه داشته‌اند اما بودجه سازمان امور اجتماعی در سال ۹۸ افزایش نیافته است.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای پهنه فرهنگی رودکی

محمدجواد حق شناس - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران- در تشریح آخرین وضعیت پهنه رودکی گفت: برای اجرای این پهنه در شهر تهران در بودجه سال ۱۳۹۷ رقم ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و امروز نیز این پروژه در حال پیگیری است.

پزشکان هندی و پاکستانی کِی از ایران رفتند؟

امروز در شرایطی از خودکفایی در درمان و گسترش صنعت توریسم درمانی در ایران صحبت می‌شود که حدود چهار دهه قبل، ضعف قابل توجه زیرساخت‌های پزشکی و کمبود شدید پزشک در کشور، عرصه را برای جولان پزشکان هندی و پاکستانی و بنگلادشی که حتی زبان مردم را نمی‌فهمیدند، باز کرده بود و علاوه بر مرگ و میر بالای کودکان و زنان و مردان ایرانی تحت تاثیر بیماری‌هایی همچون سل، اسهال، دیفتری، کزاز و ... سالانه میلیاردها دلار هم ارز برای اعزام بیماران به خارج صرف می‌شد.

ماجرای اپیدمی «آنفلوآنزای خوکی» در گرجستان

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر شیوع شدید آنفلوآنزای خوکی در گرجستان و اپیدمی آن در ایران، دکتر محمود نبوی - معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت - ضمن رد این اظهارات اعلام کرد که آنفلوآنزا ویروسی جهانی است و برای پیشگیری از ابتلا به آن باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

توضیحات "ابتکار" درباره حذف پست‌ سازمانی «مشاور امور زنان»

معصومه ابتکار - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده - درباره حذف پست‌های سازمانی مشاوران و دفاتر امور زنان در وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها گفت: در مورد برخی از وزارتخانه‌ها بحث «ارتقاء» مطرح بوده است و قصد حذف پست سازمانی زنان نیست این در حالیست که چند وزارتخانه توانسته‌اند موافقت‌های اولیه را برای پست‌های «مدیران کل» بانوان دریافت کنند.

وجود ۱۵ تا ۱۹ هزار معتاد متجاهر در تهران/ «کهریزک» این هفته مجوز می‌گیرد

داریوش بیات‌نژاد - مدیر کل بهزیستی استان تهران - از صدور مجوز برای مرکز نگهداری از معتادان متجاهر «کهریزک» طی این هفته خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بودجه سازمان بهزیستی برای ساماندهی و پذیرش ۶۷۵۰ نفر بوده است، گفت: سازمان بهزیستی از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰ هزار معتاد را غربالگری و ساماندهی کرده است.

نحوه ارزشیابی «شایستگی‌های پایه» دوره فنی و کاردانش مشخص شد

مصطفی آذرکیش - مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش- از تصویب نحوه ارزشیابی دروس شایستگی‌های پایه و غیر فنی شاخه کاردانش در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد.

وی توضیحاتی در این باره ارائه و اظهار کرد: نحوه ارزشیابی دروس شایستگی‌های پایه، فنی و غیر فنی شاخه کار و دانش از سوی شورای عالی آموزش و پرورش اخیرا به تصویب رسیده است.

«مد و فشن» آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از نفت

صنعت مد بعد از نفت، آلوده‌ترین صنعت دنیا است. میزان گاز گلخانه‌ای که صنعت مد تولید می‌کند از مجموع میزان گاز گلخانه‌ای صنعت کشتیرانی و هواپیمایی بیشتر است. هر ساله نیز هزار تن لباس دور انداخته می‌شود که ۹۵ درصد آن‌ها قابلیت بازیافت دارد ولی با این وجود تولیدکنندگان پوشاک از آن‌ها استفاده نمی‌کنند و مواد جدیدی را تولید و آلودگی بیشتری را به محیط زیست وارد می‌کنند.

ری و پاکدشت دارای بیشترین واحد آلاینده در استان تهران

 کیومرث کلانتری -مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران- با اشاره به این که سند پنج ساله محیط زیست استان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران تصویب شده است، گفت‌: بیشترین واحدهای آلاینده استان تهران در شهرستان پاکدشت و ری قرار دارند.

 درگیری مرگبار در بازار تهران

درگیری میان دو مغازه دار در محدوده بازار تهران منجر به مرگ یکی از آنان شد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی امروز، به شرح زیر است:

سالخورده‌ترین مرد ژاپنی درگذشت

درگیری مرگبار در بازار تهران

«مد و فشن» آلوده‌ترین صنعت دنیا بعد از نفت

پزشکان هندی و پاکستانی کِی از ایران رفتند؟

وجود ۱۵ تا ۱۹ هزار معتاد متجاهر در تهران/ «کهریزک» این هفته مجوز می‌گیرد

انتهای پیام

خبرنگار: عاطفه کربلایی/ دبیر خبر: عاطفه کربلایی


10034517
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است