استانی 03:59 - 04 آبان 1393
مدیر اداره بهزیستی شهرستان جاسک خبر داد
مدیر اداره بهزیستی جاسک از فعالیت 80 پایگاه بینایی‌سنجی در این شهرستان به صورت ثابت و سیار خبر داد.

فعالیت 80 پایگاه بینایی‌سنجی در جاسک

احمد بلوچ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرجاسک با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از آمبلیوپی (تنبلی چشم) و سایر اختلالات بینایی کودکان سه تا پنچ سال در این شهرستان اظهار داشت: برای پیشگیری و تشخیص زودرس آمبلیوپی، سنین طلایی وجود دارد که آن هم زیر پنج سال است، لذا به منظور کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی هر ساله برنامه پیشگیری در جاسک هم‌زمان با سایر استان‌ها و شهرستان‌ها آغاز و اجرایی شده و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی کودکان توسط 80 پایگاه ثابت و سیار در مهدکودک‌ها، آمادگی‌ها، مدارس ابتدایی روستایی، خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی محلات آسیب‌خیز شهرستان سنجش کودکان را به عهده دارند.

مدیر اداره بهزیستی جاسک با بیان اینکه این طرح در روستاها به صورت رایگان اجرا می‌شود، اضافه کرد: در سال قبل بیش از 18 میلیون ریال به عنوان حق‌الزحمه عوامل اجرایی در روستا‌های جاسک از طرف بهزیستی استان پرداخت شد.

بلوچ تصریح کرد: همچنین در سال جاری در قالب این طرح قریب به 200 کودک سنجش شدند و از این تعداد 100 کودک عدم همکاری یا مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شده و به بینایی‌سنج ارجاع داده شدند.

وی یادآور شد: از 70 کودک مراجعه کرده نیز 15 نفر نیازمند استفاده از عینک تشخیص داده شدند که تعدادی از آنها باید به چشم پزشک باید مراجعه کنند و در همین راستا سه نفر از کودکان جهت عمل پیوند قرینه و آب مروارید به بیمارستان چشم پزشکی تهران از طرف بهزیستی استان فرستاده شدند.

بلوچ با بیان اینکه امسال تلاش داریم 100 درصد جامعه هدف تحت پوشش قرار بگیرند از مردم خواست طی یک ماه اجرای طرح نهایت همکاری را با ماموران مربوطه داشته باشند.


5038938
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است