فرهنگی‌هنری 20:48 - 21 آذر 1398

شعر، تکیه‌گاه عاطفی جامعه/ با ادبیات چراغ امید را روشن نگه داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین نشست کانون ادبی نفس با اجرای عمران میری در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خانواده (شفق) برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی آموزشی پیرامون اهدای عضو توسط مهرداد آرامش آغاز و با شعرخوانی مهمانان و اعضای حاضر در جلسه ادامه پیدا کرد.

در ادامه اسماعیل امینی رئیس کانون ادبی نفس درباره اهمیت نشستهای ادبی سخنرانی کرد و با اشاره به نسبتی که اعضای کانون با شعر و ادبیات دارند، شعر را تکیه گاه عاطفی جامعه عنوان کرد.

امینی در ادامه عنوان کرد: ما میتوانیم به عنوان اهل ادبیات، یکی از کانون های اعتماد جامعه باشیم تا از اعتبار شعر و شاعران و از آبروی چهره های برجسته استفاده سالم و مفید کنیم تا مرجع و کانونی برای اعتماد جامعه ایجاد کرده باشیم و در نتیجه مبلُغ فرهنگ اهدای عضو بشویم. 

امینی افزود: می خواهیم به مدد ادبیات، چراغ امید و انسانیت و اخلاق را در جامعه روشن نگه داریم.

در بخش دیگری از این نشست، حمیدرضا امیرافضلی دبیر کانون ادبی نفس ضمن تشکر از کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان و امید قبادی نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان، حمایت آن انجمن از این پویش فرهنگی و هنری در مسیر ترویج فرهنگ اهدای عضو را حرکتی تاثیرگذار برشمرد.

امیرافضلی با اشاره به همایش بزرگ ادبی که این کانون با حمایت انجمن اهدای عضو ایرانیان در دیماه سال جاری برگزار خواهد کرد، از شاعران سفیر و اعضای کانون ادبی نفس درخواست کرد اشعار کوتاه خود را با موضوع اهدای عضو و مهربانی برای کانون ارسال کنند تا در تولیدات چندمنظوره مورد استفاده قرار بگیرند.

رضوان ابوترابی یکی از مهمانان این نشست ادبی پیش از شعرخوانی خود به سخنرانی کوتاهی درباره اهدای عضو پرداخت.

ابوترابی گفت: خوشحالم که این کانون معنادار در کشور فعالیت می کند. چون زمانی که وارد جلسه می شویم می دانیم که با یک مفهوم و معنا روبرو هستیم و من از این حیث لذت می برم؛ امیدوارم هیئت مدیره کانون ادبی نفس در ادامه این کار انسان دوستانه و شاعرانه موفق باشند.

در این مراسم شاعران و ترانه سرایان مطرحی همچون اسماعیل امینی، رضوان ابوترابی، حسن اسدی شبدیز، حسن صادقی پناه، حسین غیاثی، علی ایلیا، همایون حسینیان، حمیدرضا امیرافضلی، الهه کاشانی، حسن آذری، خلیل فائق، فاطمه اتحاد و دیگر شاعران به شعرخوانی پرداختند.

همزمان با نشست کانون ادبی نفس، غرفه صدور آنی کارت اهدای عضو نیز در فرهنگسرای خانواده (شفق) دایر بود.

هیئت مدیره کانون ادبی نفس را اسماعیل امینی،  چیستا یثربی، روزبه بمانی، حمیدرضا امیرافضلی، علیرضا بدیع، عمران میری و مژده لواسانی تشکیل می دهند و نشست های ادبی این کانون به صورت ماهانه با هدف ترویج فرهنگ اهدای عضو توسط نویسندگان، شاعران و ترانه سرایان در شهر تهران برگزار می گردد.


10317668
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است