استانی 15:09 - 30 شهریور 1396
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد:
تبریز - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از تمهیدات ویژه این سازمان در ایام محرم خبر داد و آراستگی شهر در این ایام را نیازمند همکاری عزاداران، هیئات مذهبی و عموم شهروندان دانست.

تمهیدات ویژه سازمان پسماند شهرداری تبریز در ایام عزاداری محرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، علیرضا اصغری پنجشنبه اظهار داشت: سازمان پسماند مطابق سال‌های پیش، برنامه‌های ویژه محرم را در دو بخش دستجات شاه‌حسین‌گویان و عزاداری بازار پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: در آستانه ماه محرم، جلسات هم‌فکری و همکاری با هیئت‌ها و فعالان مذهبی، برگزار  شده است؛ خوشبختانه مسئولان هیئت‌ها در این زمینه همکاری نزدیکی با سازمان پسماند دارند و به امید خدا، شرایط برای برگزاری عزاداری ایام محرم در محیطی تمیز و زیبا فراهم است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با اشاره به این‌که افزایش حجم زباله‌های یکبار مصرف، از معضلات پسماند در ایام عزادادری است، خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان که قصد توزیع نذری دارند، خواهشمندیم حدالامکان از ظروف یکبار مصرف پرهیز کنند و اگر هم چنین قصدی دارند، در کنار توزیع نذری، تدارک لازم برای جمع‌آوری زباله‌ها را در نظر داشته باشد.

وی متذکر شد: با توجه به همکاری سازمان پسماند و هیئات مذهبی، انتظار می رود، همزمان با توزیع نذری، جمع‌آوری زباله، به عنوان یک اقدام شهروندی خداپسندانه، در شب‌های عزاداری لحاظ شود و همچنین با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی، پراکندگی و انباشه‌شدن ظروف یکبارمصرف در آبروها و کانال‌ها، قطعاً به معضل روزهای بارندگی تبدیل خواهد شد.

اصغری با اشاره به این‌که عزاداری بازار تاریخی که همه‌ساله در روزهای هشتم تا دوزادهم ماه محرم برگزار می‌شود، افتخار تبریز و آذربایجان است، گفت: این عزاداری باشکوه باید با حفظ شان فرهنگی بازار و درخور عزاداری اهل‌بیت(ع) باشد؛ به همین خاطر، با همکاری سازمان پسماند و شهرداری منطقه ۸ تبریز و بازاریان عزیز، پیش‌بینی‌هایی در این خصوص، در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در پایان سخنان خود تصریح کرد: در این روزها، شاهد حضور عوامل خدماتی، با  با لباس مخصوص خواهیم بود؛ توزیع کیسه‌های جمع‌آوری زباله و پاکسازی بازار در اسرع وقت، اقدام کلی در این بخش ها خواهد بود.


9429121
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است