فرهنگیهنری 19:15 - 16 اردیبهشت 1395
باشگاه خبرنگاران نحوه پرداخت داستان از سوژه آن مهمتر است
نوید میهن دوست کارگردان سریال «دیوار شیشهای» معتقد است، مهمترین چیزی که یک اثر را متفاوت میکند، نحوه پرداختن به یک قصه است که برای مخاطب ایجاد جذابیت میکند.
نوید میهن دوست کارگردان سریال در حال تولید «دیوار شیشهای» که در مرکز گسترش فیلمنامهنویسی تهیه میشود، درباره ویژگیهای این سریال به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سریال «دیوار شیشهای» یک کار نیمه اپیزودیک است. در واقع در عین حال که شخصیتهای اصلی داستان آن که یک تهیهکننده و مجری هستند، داستان ثابتی دارند، کاراکترهایی به برنامه آنها وارد میشوند و قصهها و ماجراهایشان را روایت میکنند که هر یک متفاوت از دیگری است.
وی در پاسخ به این که این سریال چه وجوه تفاوت و تشابهی با سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»دارد، افزود: «دیوار شیشهای» با «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» تفاوتهای زیادی دارد. مهم تر از همه این که این سریال یک اثر کاملا اپیزودیک نیست. داستان ثابت کلی و داستانهایی دارد که در هر قسمت مطرح میشوند. شاید اگر بخواهیم بتوان مشابه آن را در تلویزیون خودمان پیدا کنیم، بتوان به سریال «خانه ما» اشاره کرد که در هر قسمت مهمانانی به آن وارد میشدند.البته باز هم با این مجموعه از این نظر تفاوت دارد که در «خانه ما» نیز شخصیتهای اصلی قصه دنباله داری نداشتند.
این کارگردان همچنین به شباهتهای این سریال به برنامه «ماه عسل» اشاره و عنوان کرد: همچنین از نظر تاک شو بودن می توان «دیوار شیشهای» را شبیه به برنامه «ماه عسل» هم دانست. اما شخصیتهای داستانهای «دیوار شیشهای» نیاز دارند تا در یک برنامه تلویزیون مشکل شان را مطرح و حل کنند. در حالی که در ماه عسل معمولا ماجرایی جالب و عجیب که معمولا در گذشته اتفاق افتاده است، بیان میشد. بنابراین از این نظر «دیوار شیشهای» با «ماه عسل» هم فرق دارد.
وی در پاسخ به این که چه عاملی یک اثر اپیزودیک را متفاوت میکند، گفت: به نظر من مهمترین چیزی که یک اثر را متفاوت میکند و برای نویسنده باید اهمیت زیادی داشته باشد، نحوه پرداختن به یک قصه است که برای مخاطب ایجاد جذابیت کنند و کشش داستانی را موجب شود.
نویسنده سریال «میلیاردر» همچنین ادامه داد: مضمونها میتوانند در سینما و تلویزیون همیشگی باشند اما این پرداختهای متفاوت است که مخاطبان را درگیر میکند. از این نظر می توان گفت پرداخت داستان امری مهمتر از تم و سوژه در تلویزیون و سینماست.
«دیوار شیشهای» به قلم محمد محمود سلطانی و روح الله صدیقی با کارگردانی نوید میهندوست در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقهای توسط علی اکبرتحویلیان در مرکز گسترش فیلمنامهنویسی رسانه ملی تهیه میشود.
انتهای پیام/
وی در پاسخ به این که این سریال چه وجوه تفاوت و تشابهی با سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»دارد، افزود: «دیوار شیشهای» با «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» تفاوتهای زیادی دارد. مهم تر از همه این که این سریال یک اثر کاملا اپیزودیک نیست. داستان ثابت کلی و داستانهایی دارد که در هر قسمت مطرح میشوند. شاید اگر بخواهیم بتوان مشابه آن را در تلویزیون خودمان پیدا کنیم، بتوان به سریال «خانه ما» اشاره کرد که در هر قسمت مهمانانی به آن وارد میشدند.البته باز هم با این مجموعه از این نظر تفاوت دارد که در «خانه ما» نیز شخصیتهای اصلی قصه دنباله داری نداشتند.
این کارگردان همچنین به شباهتهای این سریال به برنامه «ماه عسل» اشاره و عنوان کرد: همچنین از نظر تاک شو بودن می توان «دیوار شیشهای» را شبیه به برنامه «ماه عسل» هم دانست. اما شخصیتهای داستانهای «دیوار شیشهای» نیاز دارند تا در یک برنامه تلویزیون مشکل شان را مطرح و حل کنند. در حالی که در ماه عسل معمولا ماجرایی جالب و عجیب که معمولا در گذشته اتفاق افتاده است، بیان میشد. بنابراین از این نظر «دیوار شیشهای» با «ماه عسل» هم فرق دارد.
وی در پاسخ به این که چه عاملی یک اثر اپیزودیک را متفاوت میکند، گفت: به نظر من مهمترین چیزی که یک اثر را متفاوت میکند و برای نویسنده باید اهمیت زیادی داشته باشد، نحوه پرداختن به یک قصه است که برای مخاطب ایجاد جذابیت کنند و کشش داستانی را موجب شود.
نویسنده سریال «میلیاردر» همچنین ادامه داد: مضمونها میتوانند در سینما و تلویزیون همیشگی باشند اما این پرداختهای متفاوت است که مخاطبان را درگیر میکند. از این نظر می توان گفت پرداخت داستان امری مهمتر از تم و سوژه در تلویزیون و سینماست.
«دیوار شیشهای» به قلم محمد محمود سلطانی و روح الله صدیقی با کارگردانی نوید میهندوست در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقهای توسط علی اکبرتحویلیان در مرکز گسترش فیلمنامهنویسی رسانه ملی تهیه میشود.
انتهای پیام/
7871017
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار فرهنگیهنری
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمیچسبد، نمیشود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشورهای دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کردهایم.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: مرمت بخشی از حرم شاه عبدالعظیم را در دستور کار داریم و طی ۶ ماه آینده مرمت آن انجام میشود.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلمنامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با پنج فیلمنامه موافقت کرد که «زیبا صدایم کن» به کارگردانی سیدرسول صدرعاملی از جمله این آثار است.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» عکس صحنه پردازی شده وارثین، روایتی از مقاومت مردم فلسطین در ماههای اخیر را به داستان پیامبران خدا پیوند میزند.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ» بر اساس تفاهماتی با سازمان برنامه و بودجه راهاندازی میشود.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از تصویب شعار این دوره از نمایشگاه خبر داد.
فرهنگیهنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل تلوبیون گفت: در حال تلاش برای توسعه زیرساخت هستیم تا با انجام این کار قابلیت دانلود نیز به اپلیکیشن بازگردد.