فرهنگی‌هنری 15:07 - 30 دی 1397
دستیار ارشد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
دستیار ارشد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار علمای اهل سنت هند، با بیان اینکه امروز جهان اسلام در دو بُعد خارجی و داخلی مورد هجمه قرار گرفته است، اظهار کرد: همه ما وظیفه سنگینی در معرفی چهره صحیح اسلام به جهان داریم.

خطر اختلافات داخلی در جوامع اسلامی بیشتر از تهدیدهای خارجی است

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور با بیان اینکه علمای شبه قاره هند از گذشته تا کنون بسیار برای ما حائز اهمیت بوده‌اند، گفت:در بین جریان‌های اسلامی نزدیکترین جریان به ما صوفیه است و کمیته‌ای مخصوص به  این جریان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین میرآقایی تشکیل و مطالعات خوبی در این سازمان در این رابطه انجام شده است.

وی در ادامه ضمن معرفی معاون مطالعات فرهنگی و رییس کمیته متصوفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: امروز جهان اسلام در دو بُعد خارجی و داخلی مورد هجمه قرار گرفته است که بُعد خارجی آن خطر چندانی ندارد، آن چیزی که برای ما نگران کننده است، ابعاد داخلی است، دشمن سعی دارد به وسیله جریان‌های اسلام‌هراسی مانع از نزدیکی کشورهای دیگر به ما بشود و در همین راستا چهره خشنی از اسلام در جهان ارائه داده است.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با بیان این مطلب، افزود: با توجه به هجمه‌های صورت گرفته علیه جهان اسلام، همه ما وظیفه سنگینی در معرفی چهره صحیح اسلام به جهان و مقابله با این مخاطرات داریم.

وی تأکید کرد: تهدید داخلی که به نظر ما خطر آن از تهدید خارجی مهمتر است، تلاش‌هایی است که این روزها برای ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی صورت می‌گیرد؛ جای تأسف است که گاهی برخی علما اعلام می‌کنند که مثلا خطر فلان نحله اسلامی بیشتر از صهیونیسم است.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در ادامه خواستار ارائه پیشنهادات و راهکارهای هیأت هندی برای وحدت هرچه بیشتر جوامع اسلامی و مقابله با اسلام‌هراسی شد.

در ادامه، اعضای هیأت هندی ضمن قدردانی از تلاش‌های ایران در زمینه وحدت و تقریب بین مذاهب اعلام کردند، ایران تنها کشوری است که در این مسیر تلاش می‌کند و گام‌های بسیار خوبی برداشته است.

همچنین در ادامه بیان کردند: ضربه‌ای که سلفیت و گروه‌های تروریستی به اسلام وارد کردند، خیلی بیشتر از ضربه‌های حمله مغول و چنگیزخان و ... بود، سلفیت بزرگترین خطر برای مسلمانان در سراسر جهان اسلام است و وظیفه شرعی همه مسلمانان است که با آن مقابله کنند.

اعضای هیأت هندی با بیان اینکه اکثر منابع تصوف به زبان فارسی است، خواستار ترجمه بیشتر  این منابع به زبان اردو برای مقابله با سیل ویرانگر سلفی‌گری شدند و تأکید کردند: ما در این زمینه نیاز به حمایت معنوی  جمهوری اسلامی ایران داریم، چرا که فقط با تقویت عرفان و تصوف می‌توان در برابر موج سلفی‌گری مقاومت کرد، به عبارتی تنها راه مقابله با توطئه‌های صورت گرفته علیه جهان اسلام، تقویت عرفان است.

این هیأت هندی با بیان اینکه، تعداد شبکه‌های زیادی در اختیار وهابی‌هایی است که در بین مسلمانان ایجاد اختلاف می‌کنند، اظهار کردند: امیدواریم ایران اسلامی در این زمینه از ما حمایت کند تا بتوانیم فعالیت خود در شبکه‌های مجازی را برای مقابله با تلاش‌های وهابیت در ایجاد تفرقه در جهان اسلام گسترش دهیم.

انتهای پیام


10033167
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است