اجتماعی 05:28 - 02 خرداد 1394
یک متخصص طب کار با اشاره به اینکه اگر افراد مقداری فشار را از جانب محیط احساس نکنند، انگیزه‌ای برای انجام فعالیت‌های خود ندارند، اظهار کرد: عوامل سازمانی و شرایط فیزیکی از مشکلاتی هستند که می‌توانند باعث ایجاد استرس‌های شغلی در محیط کار شوند.

چند نکته درباره استرس‌ شغلی

دکتر سوسن صالح پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه استرس حالتی از بدن است که در مواجهه با تعدادی از تظاهرات فیزیولوژیک خاص مشخص می‌شود، گفت: تظاهرات استرس رابطه مستقیم با سیستم عصبی خودکار بدن دارد که این سیستم کنترل ‌کننده پاسخ‌های فیزیولوژیک انسان است.

وی یادآورشد: اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک در بدن مسئول تنظیم سیستم خودکار هستند و شناخت تظاهرات استرس در بدن اولین قدم در کنترل موثر استرس است.

این متخصص طب کار با اشاره به اینکه تظاهرات هیجانی و احساسی شامل احساس افسردگی، ناامیدی و پرخاشگری می‌شود، خاطرنشان کرد: استرس شغلی به معنی واکنش منفی فرد نسبت به فشار بیش از حد وارد بر وی یا سایر انواع تکالیفی که در محیط کاری بر دوش فرد گذاشته می‌شود، است.

صالح پور در پایان با تاکید بر اینکه انسان‌ها در مواجهه با عامل تنش‌زا یک ارزیابی اولیه از موقعیت و میزان تهدید انجام می‌دهند، تصریح کرد: عوامل سازمانی و شرایط فیزیکی از عللی هستند که می‌توانند باعث ایجاد استرس‌های شغلی در محیط کار شوند، اما اگر افراد مقداری فشار را از جانب محیط احساس نکنند، انگیزه‌ای برای انجام فعالیت‌های خود ندارند.

انتهای پیام


6423120
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال خواستار شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور جهت شرکت در دوره کارآموزی مربوط که از پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ باید ثبت نام کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود تذکرهای قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژهای جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی را کشف و ضبط کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه یک تهران گفت: سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های شهری با ایجاد قرارداد‌های لازم در ابتدای سال ۱۴۰۳ اولویت اصلی منطقه یک است تا در اردیبهشت ماه شاهد اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در ایران گفت: بیش از ۲۰۰ مقاله به دفتر همایش رسیده که این نشان دهنده پتانسیل و توانایی ویژه این حوزه برای شناختن زوایای مختلف محیط زیست است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۲۱ تهران در جلسه ساماندهی بساط گستران از برنامه‌ریزی دقیق، آسیب شناسی و رسیدگی به مشکلات با هدف گسترش و نگهداشت بازارچه تهرانسر در منطقه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در مراسمی بصورت همزمان در سراسر کشور، ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران واگذار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است