استانی 20:30 - 02 شهریور 1398

بررسی ۵ لایحه تجدیدنظر در قوانین زنان و خانواده در دستور کار دولت

 به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه افتتاح موزه صنایع دستی و هنری قلعه وکیل اراک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عدم اجرای برخی از قوانین مربوط به زنان و خانواده توسط دستگاه های اجرایی ممکن است به دلیل عدم وجود اعتبار کافی و یا نداشتن ساز و کار لازم باشد.

وی افزود: البته در برخی مواقع نیز خود قوانین نیاز به اصلاح دارد که برای اصلاح قوانین و تجدیدنظر در مفاد قوانین شورای فقهی حقوقی وجود دارد. تاکنون ۵ لایحه برای اصلاح و تجدید نظر در برخی از قوانین زنان و خانواده به دولت ارائه شده که در کمیسیون لوایح و کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است.

براساس گزارش مهر، ابتکار در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: در حوزه کارآفرینی و حمایت از زنان سرپرست خانوار کارآفرین و یا جویای کسب و کار طرحی با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی و جهاد دانشگاهی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: طرح مهارت آموزی اولیه زندگی به ویژه برای زنان ارائه شده و همانطور مهارت‌های تخصصی کسب و کار و مهارت های مرتبط با موضوع بنگاه داری و بازاریابی و ارایه خدمات پس از تولید و فرآورده‌های تولیدکنندگان در دست اجرا است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان داشت: هم اکنون این طرح ها با اعتبار محدود استانی آغاز شده و امیدواریم با افزایش اعتبارات استانی این طرح ها استمرار پیدا کند و زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

ابتکار خاطرنشان کرد: در سفر یک روزه به استان مرکزی مهمترین برنامه رونمایی از سند ارتقای فرصت زنان و خانواده استان مرکزی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اتفاق افتاد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: این سند حاصل یک سال و نیم کار و تلاش مستمر بین بخشی دانشگاهی، بخش های دولتی و غیر دولتی و با یک برنامه هدفمند، با هدف تحقق شاخص های عدالت جنسیتی و همین طور برنامه‌ای برای ارتقای وضعیت زنان و تحکیم و تقویت خانواده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این سفر یک روزه نشست با فعالان مدنی زنان در استان انجام شد که ضرورت توجه به مهارت ارتباط و گفت و گو در داخل خانواده ایرانی مطرح شد که مطالعات مقدماتی اش برای استان مرکزی انجام شده و فاز دوم با روند اجرایی با به کارگیری تحصیلگران که تربیت شدند پیگیری می شود و در این مهم  مشارکت مردم ضروری است.


10217509
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است