استانی 13:32 - 01 آبان 1393
سردار سلامی مطرح کرد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا از بازیگر اصلی منطقه به یک حاشیه‌نشین تبدیل شده و به جای آن انقلاب اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب به مهم‌ترین اداره‌کننده این منطقه حساس تبدیل شده است.

حاشیه‌نشینی آمریکا در منطقه/ امروز سنگرهای اول ما در شرق مدیترانه قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در سومین روز کنگره ملی 2 هزار و 500 شهید و سردار شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: مستکبران در تمام تاریخ هرگاه احساس کردند که قدرتی نو در دنیا که با منافع آنها در تضاد است به سمت شکل‌گیری پیش می‌رود، تمام توان و امکانات خود را برای گسترش چنین تفکر و حرکتی به میدان آورده‌اند و در مورد ایران اسلامی نیز طی بیش از سه دهه گذشته شدیدترین نوع این اقدامات را اجرایی کرده‌اند.

وی افزود: قدرت‌های شرق و غرب ضمن توافقی نانوشته به صورت مشترک علیه کشور ما وارد صحنه شدند و تمامی امکانات و قدرت خود را به منظور جلوگیری از گسترش و موفقیت چنین خیزشی به کار بستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین کشورهای غربی برای مقابله با کشور در سال‌های دفاع مقدس، بیان کرد: در این میان آمریکا با قدرت اطلاعاتی، فرانسه با تجهیز نیروی هوایی عراق، آلمان با در اختیار دادن سلاح‌های شیمیایی، کشورهای عربی با بخشش دلارهای نفتی و شوروی سابق نیز با تجهیز بی‌سابقه عراق جهت هدف قرار دادن زیر ساخت‌های ایران در نقاط استراتژیک به کشور متجاوز کمک کردند.

وی ادامه داد: با توجه به مجموع این حمایت‌ها و تحریم‌های موجود، رزمندگان ما مجبور بودند در میدانی نابرابر سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نقشه‌های عملیاتی را اجرا کنند که در این مسیر با انواع بمباران‌های هوایی کم‌نظیر، میدان‌های مین چندلایه، سنگر‌های کمین و عوارض ایجاد شده در سطح زمین روبه‌رو بودند.

سردار سلامی تأکید کرد: با وجود تمامی این کمبودها و مشکلات، شهیدان و ایثارگران ما توانستند در صحنه‌های مختلف به پیروزی‌های چشم‌گیری برسند که در این میان لشکر هشت نجف ‌اشرف کارهای نشدنی زیادی اجرا و ثابت کرد که در مقابل اعتقاد و ایمان یک ملت هیچ مانعی موثر نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شکسته شدن هیبت قدرت‌های بزرگ در میدان نبرد توسط رزمندگان اسلام اضافه کرد: اثبات مدیریت ولایت فقیه در صحنه‌های جهانی، بازیابی ارکان عظیم هویت ایرانی – اسلامی، نجات از سیطره مستکبران، دعوت تمامی ملت‌های جهان به آزادی، عدالت، استقلال و عزت در کنار بیداری ملت‌های مسلمان دنیا تنها بخشی از دستاوردهای مقاومت هشت ساله مردم ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه متذکر شد: دشمن در این مدت جبهه‌های جنگ علیه ایران را تغییر می‌دهد و در این مدت بارها از حربه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کرده که در این میان تلاش برای غربی‌سازی فرهنگ و تفکر تمامی کشورهای اسلامی، انحراف جوانان از مسیر واقعی با استفاده از ابزارهای مختلفی چون ماهواره و فضای مجازی در کنار حذف فیزیکی دانشمندان کشور و تشکیل ائتلاف‌های سیاسی و اقتصادی مختلف، نمود بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ تمامی سرزمین‌های فلسطین اشغالی زیر پوشش آتش موشک و سلاح‌های مقاومت فلسطین و حزب‌الله قرار گرفته و آمریکا نیز از بازیگر اصلی منطقه به یک حاشیه‌نشین تبدیل شده و به جای آن انقلاب اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب به مهم‌ترین اداره‌کننده این منطقه حساس تبدیل شده است.

سردار سلامی اضافه کرد: امروز سنگرهای اول ما در شرق مدیترانه قرار گرفته و ایران به یک ترمینال جهانی در عرصه سیاست تبدیل شده که رفت و آمدهای متعدد و در سطح بالای مسئولان سیاسی کشورهای دنیا به تهران دلیل بر این مدعا به شمار می‌آید و همه این برکات ثمره جانفشانی شهدا و ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس است به طوری که امروز فلسطین، یمن، عراق و افغانستان نیز میوه این مجاهدت را می‌چینند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان اضافه کرد: امروز هیچ ترسی از قدرت‌های بین‌المللی نداریم و در مقابل زیاده‌خواهی آنان قدرت خود را آرایش داده‌ایم که این امر تنها با رهبری‌های آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان انسانی آزاده و شجاع ممکن شده است.


5021616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است