اقتصادی 14:19 - 14 شهریور 1394
مدیرعامل توانیر:
مدیرعامل توانیر گفت: طرح فهام توانسته است یک مدل بومی مناسب باشد، چرا که امکان پوشش 32 میلیون مشترک برق را فراهم می‌کند، اما برای اجرای آن نیازمند یک مدل مالی مناسب هستیم.

مدیریت هوشمند انرژی در کشور در انتظار مدل مالی است

به گزارش خبرنگار ایسنا، آرش کردی امروزدر حاشیه مراسم افتتاحیه رسمی اجرای مرحله اول پایلوت طرح فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) با اشاره به این طرح اظهار کرد: برای اجرای این طرح یک وفاق ادراکی بین تمام سازمان‌های ذیربط به وجود آمد که همین مساله نیز باعث شد صنعت برق علی‌رغم پیچیدگی‌های روز‌افزون ارتقاء خوبی داشته باشد.

وی با بیان این‌که صنعت برق روزانه در حال تغییر و تحول است، گفت: صنعت برق امسال با سال‌های قبل قابل مقایسه نیست، چرا که با ارتقاء تکنولوژی همراه شده است.

کردی با اشاره به کنتورهای هوشمند اظهار کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده توانستیم از تجربه کشورهای دنیا در این زمینه استفاده کنیم و از این طریق بتوانیم موجب ارتقاء صنعت برق کشور شویم.

مدیر عامل توانیر با بیان این‌که کامل‌ترین و بهترین مدل در این زمینه در کشورهای فرانسه و اسپانیا وجود دارد، گفت: این کشور‌ها از همان ابتدا مطالعات دقیق و اساسی در این زمینه انجام دادند.

وی با بیان این‌که انتظارات ما از طرح فهام یکساله نیست، گفت: برای اتمام این طرح و به سرانجام رسیدن آن یک برنامه شش ساله نیاز است.

کردی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده در کشور توانستیم به یک مدل بومی مناسب دست یابیم، اما باید بتوانیم یک مدل مالی مناسب برای این طرح پیش‌بینی کنیم چرا که در غیر این صورت نمی‌توان مراحل اجرای طرح را کامل کنیم.

مدیر عامل توانیر با اشاره به فعالیت‌های صنعت برق گفت: این صنعت چندین قدم نسبت به صنایع دیگر جلوتر است و تاکنون اقدامات زیربنایی برای طرح فهام انجام شده است که از جمله آن می‌توان به ایجاد استاندارد‌سازی در کنترل‌های دیجیتالی اشاره کرد.

وی ادامه داد: مشخصات فنی و اولیه برای کنتورهای هوشمند تاکنون انجام شده، اما مساله‌ی قابل تامل این است که باید یک تغییر رویکرد درباره‌ی طرح فهام ایجاد شود.

کردی با بیان این‌که قبل از اجرای این طرح مسائل فنی و تکنیکی آن به صورت کامل استخراج شود، اظهار کرد: این مساله موجب می‌شود تا در مرحله‌ی اجرا با مشکلی روبه‌رو نشویم.

مدیر عامل توانیر با بیان این‌که صنعت برق برای شروع این طرح آماده است، اظهار کرد: البته هنوز برخی نکات برای رسیدن به اهداف کلی باقی مانده است که مهم‌ترین آن ایجاد یک مدل مالی برای طرح فهام است.

انتهای پیام


7009521
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور زمینه‌ساز صدور هشدار هواشناسی شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سامانه خودنویس گفت: در خرداد ماه سال 1402 اولین قرارداد اجاره در سامانه خودنویس انجام شد و در خرداد ماه امسال هم اولین قرارداد خریدو فروش سامانه خودنویس ثبت می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: از ۲۵ اردیبهشت ماه با توجه به اتمام مهلت الکترونیکی شدن مجوزها هیچ مجوز کاغذی دیگر در بخش های مختلف قابل پذیرش نخواهد بود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه غیرحضوری بانکی با افزایش دو برابری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی اعلام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط ثبت‌نام کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال، مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۴۰ تا ۵۵ تن قارچ در تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است