بین‌الملل 11:09 - 25 آذر 1397
گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عصر شنبه مانور نظامی باشکوهی را در خان یونس واقع در جنوب غزه برگزار کرد.

مانور نظامی باشکوه گردان‌های قسام به مناسبت ۳۱ امین سالروز تاسیس حماس

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، در این مانور نظامی به مناسبت سی و یکمین سالروز تاسیس حماس، مبارزان قسام به همراه خودروها و تجهیزات نظامی در برخی خیابان‌های اصلی خان یونس گشت زنی کردند.

از جمله یگان‌های نظامی حاضر در این مانور نظامی می‌توان به اعضای یگان ویژه، یگان سلاح‌های پیشرفته که در جنگ اخیر غزه هم مورد استفاده قرار گرفته بودند و از جمله آنها می‌توان به سلاح ضد زرهی "کورنیت" و سلاح غول گردان‌های قسام و برخی سلاح‌های دیگر مورد استفاده افراد اشاره کرد.

در بخش دیگری از این مانور نظامی، پهپادهای "ابابیل" قسام نیز در آسمان استان خان یونس به پرواز درآمدند و شمار زیادی از ساکنان این منطقه به تماشای هنرنمایی مبارزان قسام ایستاده بودند.

گفتنی است که ۱۴ دسامبر هر سال سالروز تاسیس جنبش حماس در سال ۱۹۸۷ است و جنبش حماس با برگزاری برخی برنامه‌های متنوع این روز را جشن می‌گیرد. حماس امسال در ۳۱ امین سالروز تاسیس خود مراسم بزرگی را امروز (یکشنبه) در میدان "الکتیبة الخضراء" شهر غزه با عنوان "مقاومت پیروز می‌شود و محاصره شکسته می‌شود» برگزار خواهد کرد.

توده‌های فلسطینی از نخستین ساعات بامداد امروز راهی میدان الکتائب الخضراء در  غرب شهر غزه شدند تا در مراسم باشکوه سی و یکمین سالروز تاسیس جنبش مقاومت اسلامی حماس شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، فلسطینیان دسته دسته با پای پیاده از بامداد امروز راهی این میدان شدند تا در مراسم سالروز تاسیس حماس حضور سبز خود را به نمایش بگذارند. 

نیروهای پلیس فلسطین نیز در تمامی مناطق اطراف این میدان حضور دارند و مشغول ساماندهی به ترافیک خودروها هستند.

نکته جالب درباره مراسم امسال این است که این مراسم پس از آن برگزار می شود که جنگنده‌های صهیونیستی ساختمان الکتیبه را که هر سال بنر اصلی مراسم بر روی آن نصب می‌شد، تخریب کرده‌اند.

مسؤولان برگزاری این مراسم تصمیم گرفته‌اند در این شرایط پلی بزرگ ایجاد کرده و بنر اصلی مراسم را از آن آویزان کنند. سن محل برگزاری این مراسم هم به صورتی طراحی شده است که حتی خودروهای نظامی جیپ و اتوبوس‌های نظامی قسام نیز امکان عبور از روی آن را دارند.

در همین راستا، "سعد اکریم" عضو کمیته مقدماتی برگزاری این مراسم اظهار کرد که این کمیته به صورت ۲۴ ساعته به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد تا برنامه‌های مختلف و برجسته‌ای در این مراسم به منصه نمایش بگذارد.

اکریم تاکید کرد که مراسم امسال با مراسم‌های سال‌های قبل تفاوت خواهد داشت و پیام‌های بزرگی درباره وحدت و ریشه دار بودن مقاومت و پیام‌هایی نیز خطاب به امت و طرف‌های دیگر خواهد داشت.

اداره اطلاع رسانی جنبش حماس نیز اعلام کرد که بیش از ۷۰۰ خبرنگار فلسطینی و خارجی و ۱۱۷ رسانه فلسطینی، عربی و بین‌المللی خواستار مشارکت در این مراسم برای پوشش خبری آن شده‌اند.

انتهای پیام


10001232
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت مستقر در غزه شکنجه کودکان خردسال به دست ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر حقوق بشر سازمان ملل از تل آویو خواست روند توحش شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی از ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا انتظار دارد هرگونه اقدام نظامی اسرائیل در بحبوحه تشدید تنش نظامی با ایران پس از حمله ایران به اراضی اشغالی با «دامنه محدود» باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنالنا بائربوک طی سفر امروز خود به سرزمین‌های اشغالی به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی ماموریت دریایی اتحادیه اروپا حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی را در عملیات این گروه در دریای سرخ بی تاثیر دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر دفاع کانادا از ارسال ۸۰۰ پهپاد اسکای رنجر به اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ملوان کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پرتغال سفیر ایران در لیسبون را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم گفت: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در نوار غزه نادیده گرفته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است