استانی 20:21 - 21 فروردین 1399

سد مجن شاهرود سرریز شد/ ۱۸۰ لیتر بر ثانیه مازاد آب پشت سد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان بعد از ظهر پنج شنبه در نشستی مجازی با اصحاب رسانه ضمن توضیح درباره بارندگی‌های اخیر و همچنین سرریز شدن سد مجن در شمال شهرستان شاهرود، بیان کرد: پس از بارش‌های خوبی که در سال گذشته آبی شاهد آن بودیم، خوشبختانه در مرحله نخست سد مجن که با تازگی بهره‌برداری شده به تراز آبی خود رسید و امروز شاهد سرریز شدن آن به میزان ۱۸۰ لیتر بر ثانیه هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه این خبر خوشی برای کشاورزان و همچنین راهکاری برای تغذیه آب‌های زیرزمینی دانست و تصریح کرد: سد مجن با رعایت تمام دستورالعمل‌های آبگیری انجام شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه حجم مخزن سد مجن بالغ بر ۳٫۴ میلیون مترمکعب است، تاکید داشت: پس از افتتاح سد توسط وزیر نیرو در سال ۹۷ آبگیری اولیه طبق دستورالعمل آبگیری و زیر نظر مشاور طرح در ترازهای مختلف پس از بررسی‌های لازم در زمان‌های مقتضی انجام و در نهایت به تراز نرمال رسید.

حیدریان با بیان اینکه سد مجن از نوع تنظیمی- مخزنی است، گفت: ارتفاع این سد از بستر ۳۷ متر است که سرریز شدن آن نشان از میزان مطلوب بارندگی دارد.


10477492
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است