اجتماعی 16:17 - 25 شهریور 1393
اصفهان- ایرنا- رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: انتخاب شهردار با رای مستقیم سبب می شود وزن سیاسی شهرداری بر وزن فنی و تخصصی آن پیشی بگیرد و این به ضرر منافع شهری است.

به گزارش ایرنا، عبدالله کیانی روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به مطرح شدن موضوع انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم افزود: در نگاه اول، طرح موافق اصول مردمسالاری است اما نگاه عمیق تر به موضوع نشان می دهد به چند دلیل این امر نمی تواند به نفع منافع شهری باشد.



وی اضافه کرد: نخست اینکه شهرداری یک سازمان فنی و تخصصی است و این سازمان باید بر اساس اصول علمی مدیریت شهری و یافته های این علم فعالیت کند.



رییس شورای اسلامی استان اصفهان افزود: شهردار نیز باید فردی تخصصی و فنی باشد که فارغ از مسائل سیاسی و با دید علمی مسائل شهر را حل و فصل کند و شورا نیز با توجه به اینکه نماینده مردم است نظارت لازم را بر شهردار داشته باشد.



وی اظهار کرد: انتخاب مستقیم شهردار تجربه بسیاری از کشورهاست و بررسی های تطبیقی نشان می هد که این الگو نتوانسته طرحی موفق باشد.



وی تاکید کرد: انتخاب شهردار از حقوق شوراهاست و نباید در آن خدشه ای ایجاد شود و شوراها بیش از پیش تضعیف شوند.



کیانی در بخش دیگر سخنانش گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش عبور و مرور، شوراها و شهرداری با همکاری سایر نهادها و دستگاههای مسوول، تمهیدات لازم درباره تسهیل رفت و آمد دانش آموزان، نظارت جدی بر سرویس مدارس، خط کشی معابر، نصب علائم راهنمایی، زیباسازی شهری و کنترل ترافیک شهری در ساعات شلوغی را انجام دهند.



وی به شهرداری ها پیشنهاد کرد با هماهنگی اصناف برای ایجاد بازارچه های مهر، با هدف ارائه ارزان لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس مدارس و سایر اقلام مورد نیاز اقدام کنند.



وی با اشاره به مشکلات آب اظهار کرد: مدیریت منابع آبی در ایران بعد از اصلاحات ارضی و دهه 1340 با مشکلات اساسی روبرو بوده است.



رییس شورای اسلامی استان اصفهان ادامه داد: حفر بی رویه و شتابان چاه ها، توسعه سدها بدون کار کارشناسی، از میان رفتن قنوات، سیاست های بخشی از حوزه آب بدون توجه به سیاست های کلان و توسعه بی رویه شهرها و صنایع آب بر باعث شده تا مساله آب از یک بحران به یک فاجعه تبدیل شود.



وی از دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها خواست نسبت به بهینه کردن مدیریت آب و افزایش بهره وری، اثربخشی در استفاده از منابع آبی و اجرای طرح ها بر اساس نگاه جامع نگر تلاش خود را افزایش دهند.



به گزارش ایرنا، در این جلسه 24 نماینده از شهرستانهای اصفهان حضور داشتند.



پ/7140/ 607

انتهای پیام /*


4741321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است