استانی 17:09 - 02 اردیبهشت 1398
رزم‌حسینی:
استاندار خراسان رضوی گفت: ما می‌خواهیم گنج‌های استان را به فرصت، ثروت و تعالی فرهنگی اقتصادی تبدیل کنیم.

گنج‌های استان را به فرصت و ثروت تبدیل می‌کنیم

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دفتر استاندار، اظهار کرد: ما برای اقتصاد مقاومتی سه نهاد داریم، اولین نهاد آقای رسولیان، معاون اقتصادی استانداری بوده که کار ایشان هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع است. نهاد دوم آقای جمشیدی، مشاور استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که تمام امورات مربوط به پروژه‌های دولتی و عمرانی که معین‌های اقتصادی نیاز دارند را پیگیری خواهند کرد.

وی افزود: نهاد مهم‌، آقای لبافی، دبیر اولین نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بوده که شامل تمام معین‌های اقتصاد مقاومتی است. ایشان چند کار مهم دارند. اولین کار انتقال تجارب معین‌ها به یکدیگر است که جلساتی را برگزار کرده و تجارب را انتقال می‌دهند. حضور دادگستری در این جلسات نشان از اراده دستگاه قضا در جهت رونق تولید، تکریم سرمایه‌گذار و تضمین و امنیت سرمایه‌گذاری دارد. نکته دوم که بسیار مهم بوده این است که نهاد اقتصاد مقاومتی، هیات نظارت و کنترل دارد که در این هیات افراد متخصص بر آسیب‌های قانونی و غیر قانونی نظارت می‌کنند و با هماهنگی دستگاه قضا و نظارتی کار خود را انجام می‌دهند.

رزم‌حسینی ادامه داد: کار دیگر آقای لبافی پیگیری کارهای معین‌های اقتصادی است. کاری که از معین‌های اقتصادی درخواست کردیم، دستور نیست، بلکه کار خیرخواهانه و داوطلبانه است. ثواب زیادی دارد که در کنار ساخت مکان‌هایی چون مدرسه و مسجد، افراد را هم می‌سازید. اگر معینی بیان کند که نمی‌تواند به دلیل ورشکستگی و مشکلات مالی کار را انجام دهد، لبافی پیگیری می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حرف ما در استان الگوسازی است، عنوان کرد: ما می‌خواهیم گنج‌های استان را به فرصت، ثروت و تعالی فرهنگی اقتصادی تبدیل کنیم. مساله بعدی که آقای لبافی انجام می‌دهد، هماهنگی بین معین‌ها بوده و کار دیگر ایشان کنترل پروژه است یعنی معین‌ها تا چه مراحلی پیش رفتند و طبق زمان‌بندی جلو روند.

وی بیان کرد: متاسفانه ما دولت دیوان‌سالار و بروکراسی هستیم اما قصد داریم که نقش دولت پشتیبان را برای نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی ایفا کنیم. ما کار را دنبال خواهیم کرد، اراده آهنین و اعتقاد بسیار زیادی به این کار داریم. حرکت توسعه‌گرایی را در سراسر استان در حد بضاعت و وسع خود انجام خواهیم داد.

رزم‌حسینی خطاب به معین‌های اقتصادی استان در این جلسه گفت: هیچ معینی خود را با دستگاه‌های اجرایی در منطقه درگیر نکند. اگر هر مشکلی داشتید، با من، آقای رسولیان، جمشیدی و لبافی درمیان بگذارید اما با ادارات در سطح شهرستان درگیر نشوند. از فرماندار خود مطالبه‌گری کنید. درگیری مستقیم با دستگاه‌های اجرایی انرژی شما را می‌گیرد و کار شما پیش نمی‌رود.

معین‌های اقتصادی ما مورد تایید دستگاه نظارتی هستند

در ادامه علی رسولیان، معاون اقتصادی استاندار، اظهار کرد: معین‌های اقتصادی ما مورد تایید دستگاه نظارتی هستند و مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حوزه سرمایه‌گذارانی که پیشنهاد سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها را داده بودند، ممکن است سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد که بلافاصله درخواست سرمایه‌گذاری بدهد، ما اعلام آمادگی کرده و طرح آن‌ها را بررسی می‌کنیم. بسیاری از آن‌ها ممکن است جابه‌جا شوند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما از سرمایه‌گذارانی که در چارچوب قوانین و مقررات کار کنند، حمایت می‌کنیم. کوچک‌ترین وظیفه ما این است که در مقابل موانعی که وجود دارد، بایستیم.

رضا جمشیدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در بخش دیگری از این جلسه، اظهار کرد: در ارتباط با کمک به بخش معین‌ها، ما در سال قبل علیرغم تمام محدودیت‌های مالی، 10 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات را داشتیم و 200 میلیارد تومان تسهیلات با 5 درصد نرخ سود کمتر پرداخت کردیم.

وی در خصوص بحث آمایش، تصریح کرد: مطالعات آمایش استان انجام شده و در اختیار فرمانداران قرار گرفته اما حتما نیازمند مطالعه تخصصی‌تری خواهد بود.

انتهای پیام


10109149
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است