فرهنگی‌هنری 21:05 - 05 دی 1393
در مراسم اکران خیریه فیلم تراژدی؛
بازیگران سرشناس تلویزیون و سینما با حضور در اکران خیریه فیلم "تراژدی" به آزادی یک زندانی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ مراسم اکران خیریه فیلم سینمایی "تراژدی" برای آزادی یک زندانی عصر امروز در ساختمان تیراژه 2 با حضور جمعی از سینماگران و عوامل برگزار شد.



بنابراین گزارش پس از پخش سرود جمهوری اسلامی، محمد سلوکی، مجری برنامه پس از خوش آمد گویی گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که اتفاقات ناراحت کننده‌ی زیادی میفتد و خاصیت زندگی اجتماعی این است؛ ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در تمام طول تاریخ سربلند بوده و زیبایی رفتار و افکار مردمش مثال زدنی است.



وی با تشکر از کارگردان فیلم تراژدی و عوامل این فیلم بیان کرد: لطف خداوند با وسیله و دلیل شامل حال ما می‌شود و باید این دلایل و اسباب مهیا شود.



سلوکی عنوان کرد: قرار است در پایان این مراسم اتفاق خوبی بیفتد و ما خوشحالیم که برای انجام این اتفاقات نیکو، دور هم جمع می‌شویم.



وی سپس از آزیتا موگویی، کارگردان "تراژدی" دعوت به سخنرانی کرد.



موگویی گفت: من خوشحالم که فیلمی را ساخته‌ام که به خاطر آن و به تناسب موضوعی این فیلم، این مراسم را برگزار کردیم. ما مردم نیک اندیش، نیک گفتار و نیک کرداری هستیم.



وی افزود: امثال شخصیت اصلی فیلم "تراژدی" در جامعه بسیارند و واکنش ما نسبت به این افراد همیشه با بدخلقی همراه بوده است.



وی با ابراز تاسف از اینکه مسئله نیکوکاری که در گذشته یک ارزش بود، در حال حاضر به ضد ارزش تبدیل شده، گفت: فرهنگ نیکوکاری در حال فراموشی است و از خاطر ما محو می‌شود؛ باید هرکس به تناسب توان و تفکر خود به جامعه کمک کند.



کارگردان "تراژدی" اظهار داشت: رضا کریمی به خاطر فیلم "تگرگ و آفتاب" نتوانست در این جلسه حضور داشته باشد اما کمک سه میلیون تومانی خود را به این مراسم اهدا کرد.



پس از صحبت‌های کارگردان فیلم "تراژدی"، سلوکی ادامه داد: ثروت، ضد ارزش نیست اما جایگاهش با ارزش‌های بالاتر عوض شده است.



وی سپس از میلاد "کی مرام" بازیگر تلویزیون و سینما دعوت به سخنرانی کرد.



کی مرام گفت: خوشحالم که در یک مراسم خیریه گردهم آمده ایم. امیدوارم جرم کم شود اما این اتفاقات خوب زیاد تر بیفتد؛ می‌گویند همه در روز محشر وقتی اعمالشان را می‌بینند، ندای منادی عرش را می‌شنوند که می‌گوید خداوند شما را می‌بخشد به شرط اینکه همدیگر را ببخشید. ما باید یاد بگیریم در مقابل ظلم قدرت بخشش داشته باشیم. خداوند می‌فرماید تو به اندازه‌ی بشریت خودت ببخش تا من به اندازه‌ی خدایی خودم ببخشم و فاصله‌ی ببخشش آدمی تا بخشش الهی بسیار زیاد است.



وی با اشاره به اینکه جهنم واقعی، خودخواهی، کبر و نبخشیدن ما است، گفت: خداوند شرط بخشش خود را، بخشش بندگان خود قرار داده است.





سپس از "عباس سنگانیان" مسئول حمایت از خانواده‌های زندانیان و افراد محبوس در زندان دعوت به سخنرانی شد.



وی با تشکر از برگزار کنندگان این برنامه و عوامل فیلم "تراژدی" گفت: ما باید تلاش کنیم فرهنگ بخشش را در جامعه زنده کنیم. انشاالله خروجی این حرکات و اقدامات این باشد که ما دیگر شاهد جرم و جنایت نباشیم که برای آن این مراسم برگزار شود.



سپس نماینده‌ی "بهرام رادان" بازیگر سینما با قرأت یادداشتی از طرف او، کمک سه میلیون تومانی رادان را برای این مراسم اعلام کرد.



"مهتاب نصیرپور" با حضور در صحنه گفت: از تلاش تمام کسانی که برای آزادی زندانیان زحمت می‌کشند، کمال تشکر را داریم.



وی افزود: گروهی به صورت خودجوش برای رضایت اولیای دم اقدام می‌کنند و با سفر به نقاط مختلف کشور تمام تلاش خود را برای رضایت خانواده های مقتولین انجام می‌دهند؛ در این میان برخی از خانواده‌ها مبلغی را تعیین می‌کنند تا رضایت را اعلام کنند، همچنین خانواده‌هایی هستند که بدون گرفتن وجهی، رضایت می‌دهند.

 

پس از صحبت های نصیرپور، برای جمع آوری مبالغ، اقدام شد.



در این میان بازیگران و هنرمندان کشور به این مراسم کمک کردند و عده ای از مردم هم کمک های خود را به این صندوق عرضه کردند.



مجری برنامه ضمن جمع آوری کمک های نقدی، گفت: باید فرصتی را ایجاد کنیم که برای کسانی که در این موقعیت ها دست به قتل می‌زنند، فرهنگ جلوگیری از جنایت ایجاد شود. باور نکردنی است که در تهران بر سر جای پارک ماشین یک قتل اتفاق افتاده و سپس قاتل این حادثه نیز اعدام شد.



وی پس از صحبت های خود از مسعود رایگان، رویا تیموریان، فاطمه گودرزی و علیرضا کمالی، دعوت به سخنرانی کرد.



مسعود رایگان با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: ما وقتی می‌گوییم به نام خداوند بخشنده مهربان، به بخشندگی خداوند اشاره می‌کنیم، خشونت باعث خشونت می‌شود و باید به نظر من کار فرهنگی در این مورد انجام شود.



وی افزود: ریشه‌ی خشونت باید آسیب شناسی شود که ما شاهد مراسم گلریزان برای آزادی زندانی نباشیم. باید بررسی کنیم که در جوامع دیگر چگونه آسیب شناسی انجام می‌شود.



وی با اشاره به یک خاطره‌ گفت: نزدیک به 18 سال پیش که برای اولین بار به ایران آمدم، وقتی داخل ماشین نشستم، کمربند خود را بستم و این کار من با تعجب راننده ی آن اتوموبیل مواجه شد. تصمیم و اراده برای کار فرهنگی باید انجام بگیرد.



رایگان ادامه داد: به خاطر دارم که در یک پرونده ما موفق به گرفتن رضایت پدر مقتول شدیم اما وقتی می‌خواستیم از آن شهر برگردیم، با ما تماس گرفتند و گفتند که اولیای دم از رضایت خود پشیمان شدند.



پس از صحبت‌های رایگان، رویا تیموریان با تشکر از کارگردان "تراژدی" گفت: شرکت و حضور در مراسم خیریه وظیفه‌ی هنرمندان است. ما علت‌های آن را می‌دانیم ولی قصد بازکردن این علت‌ها را نداریم. ما در حال حاضر با وزنه‌ی معنوی که جامعه هنری همیشه آن را با خود حمل می‌کند، به خاطر معلول این علت گرد هم آمده‌ایم.



تیموریان در ادامه افزود: ما دوست داشتن را گم کرده‌ایم، باید خودمان را جلوی آینه قضاوت کنیم.



فاطمه گودرزی پس از سخنان تیموریان بیان کرد: دلایل این اتفاقات ناگوار، شرایط بد اقتصادی است که مردم دچار آن شده اند. به نظر من این فشار عصبی به خاطر همین مسائل اقتصادی است که فرجام آن پشیمانی و مجازات می‌شود.



وی در پایان گفت: کسانی که کار خیرخواهانه می‌کنند، معمولا تمایل به معرفی خود ندارند، چون آنها با خدا معامله کرده‌اند.



علیرضا کمالی پس از صحبت‌های گودرزی بیان کرد: در جامعه‌ی ما کسانی که ادعای دوستی با هم دارند، وسیله‌ی کثیفی به نام چاقو را حمل می‌کنند و این موارد از فقر فرهنگی خانواده‌ها  سرچشمه می‌گیرد.



پس از صحبت‌های بازیگران، میلاد کی مرام خاطرنشان کرد: برای اکران خط ویژه، حسین هدایتی 180 میلیون تومان برای زندانیان کمک کرد. 



در این مراسم نیز قرار بود در تماس با هدایتی کمک نقدی از او گرفته شود اما حسین هدایتی جواب تماس را نداد.



کی مرام در ادامه، کمک ده هزار تومانی تمام حضار را برای این مراسم اجباری کرد.



محمد سلوکی نیز با تماس با دادگر، از وی درخواست کمک به این مراسم را داشت که وی با تشکر از عوامل فیلم "تراژدی" و برگزار کنندگان این مراسم گفت: مبلغ مورد نظر را به کارگردان "تراژدی" تحویل می‌دهد.



محمد سلوکی بیان کرد: در زمان قدیم درب خانه ها باز و خیال مردم از جان و مال و ناموس خود راحت بود اما در حال حاضر با وجود صدها قفل، ما نگران سرقت هستیم. باید بگویم که مردم سرزمین ما این فرهنگ را ندارند و فرهنگ مردم ایران من، سرقت نیست.



پس از جمع آوری کمک های مردمی، فیلم "تراژدی" اکران شد.





انتهای پیام/ رس


5488538
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است