اقتصادی 13:48 - 04 خرداد 1395
عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در مواردی استاندارد برخی خودروهای وارد شده توسط واردکنندگان غیر رسمی با استانداردهای کشور مغایر است.

تخلف در واردات خودرو به کشور

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالرضا فهیمی امروز در نشستی خبری اظهار کرد: برخی از خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی دارای مشکلاتی هستند.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال در مواردی خودرو فاقد کیسه هوا است اما با استفاده از داغی علامت کیسه هوا را بر روی خودرو حک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در مواردی بررسی صحت خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشکل است.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در مواردی با بررسی شماره شاسی خودروهای وارد شده از سوی واردکنندگان غیر رسمی مشخص می‌شود این خودروها با استانداردهای اجباری کشور در این حوزه مغایرت دارند بنابراین امکان گارانتی این خودروها از سوی نمایندگی رسمی وجود ندارد.

وی افزود: در مواردی که شرکتهای خودروساز خارجی برای حل عیب محصولات تولیدی خود اعلام فراخوان می‌کنند خودروهایی که توسط واردکنندگان غیر رسمی وارد کشور شده و فاقد گارانتی هستند مشمول فراخوان نمی‌شوند زیرا اطلاعات این خودروها در سیستم نمایندگی مربوطه وجود ندارد.

فهیمی با بیان اینکه در حال حاضر با لغو تحریمها مشکل قانونی برای واردات خودرو از کشورهای مبدا تولیدکننده وجود ندارد، تصریح کرد: با این حال هنوز ارتباطات بانکی با برخی کشورها برقرار نشده است به عنوان مثال هم‌اکنون ارتباط بانکی ایران و ژاپن قطع بوده و به همین دلیل امکان واردات مستقیم خودرو از این کشور وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر عوارض مختلفی از واردات خودرو اخذ می‌شود به‌گونه‌ای که نرخ تعرفه موثر واردات خودرو بیش از صد درصد است به همین دلیل امکان واردات خودرو با قیمت پایین به کشور وجود ندارد.

در این نشست خبری کوروش مرشد سلوک، نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو، نیز اظهار کرد: در سال 1394 معادل 34 درصد بازار خودروهای وارداتی مربوط به برند هیوندا، 20 درصد کیا، 16 درصد تویوتا و لکسوس، هفت درصد رنو و مابقی سایر برندها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های رسمی واردکننده خودرو به آن دسته از خودروهایی که از سوی واردکنندگان غیر رسمی وارد شده و دارای مشکلاتی هستند گارانتی ارائه نمی‌کنند.

انتهای پیام


7920875
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است