علمی فناوری 16:28 - 02 اردیبهشت 1397
رییس دانشگاه سمنان عنوان کرد
رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به وجود دیوار بی‌اعتمادی بین دانشگاه و صنعت در کشور گفت: قدم اول را باید دانشگاه به سمت بخش صنعت بردارد.

هنوز فاصله زیادی بین صنعت و دانشگاه وجود دارد/برنامه دانشگاه سمنان برای ایجاد درآمدهای پایدار

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود نصیری زرندی رئیس جدید دانشگاه سمنان در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی بین صنعت و دانشگاه است اظهار کرد: گام اول را باید دانشگاه به سمت صنعت برداشته و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را به حوزه صنعت اثبات کند.

وی با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت در حال حاضر در سطح کمی اتفاق افتاده افزود: این ارتباط نیازمند شتاب بیشتری است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان از برنامه دانشگاه سمنان برای ایجاد درآمدهای پایدار برای این دانشگاه مهم دولتی خبرداد و گفت: تا پیش از این بیشترین درآمدهای دانشگاه از محل شهریه‌های دانشجویی و سپرده‌های بانکی بوده به طوری که سهم این دو بخش از درآمد دانشگاه ۹۰ درصد و سهم حوزه تحقیق و پژوهش حداکثر ۱۰ درصد بوده است.

وی بر لزوم افزایش درآمدهای پژوهشی تاکید و خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان در همین راستا برای ورود به حوزه ارائه خدمات فنی و مهندسی و خدمات علمی برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش درآمدها از طریق افزایش دانشجویان دیگر تقریبا ممکن نیست افزود: با توجه به کاهش محسوس دانشجویان و متقاضیان ورود به دانشگاه باید برای ایجاد درآمدهای پایدار به خدمات علمی و مهندسی روی بیاوریم.

نصیری با بیان اینکه در دانشگاه باید به روی صنعت باز باشد افزود: ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه مهندسی در دانشگاه‌های بزرگی همچون فردوسی و تهران و...اتفاق افتاده و لذا دانشگاه سمنان نیز با توجه به ظرفیت‌های بزرگ علمی و زیرساختی که دارد، می‌تواند در این بخش موفق شود.

تحصیل بالغ بر ۱۰۰۰دانشجوی دکتری در دانشگاه سمنان

وی با بیان اینکه جذب دانشجو و افزایش شهریه ساده‌ترین راه افزایش درآمدها است گفت: دانشگاه سمنان به عنوان یک دانشگاه مادر از ظرفیت‌های علمی و زیرساختی بسیار بالایی برخوردار است و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار برسد.

رئیس دانشگاه سمنان از تحصیل بالغ بر ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: ۷ هزار از این دانشجویان در حوزه کارشناسی، ۴۰۰۰ هزار دانشجو در حوزه کارشناسی ارشد و بالغ بر ۱۰۰۰دانشجو نیز در مقطع دکترا در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰۰۰ از دانشجویان این دانشگاه در بخش روزانه و ۴۰۰۰نفر نیز به‌صورت شبانه تحصیل می‌کنند ادامه داد: یکی از سیاست‌های دیگر ما در این مقطع، توسعه پردیس دانشگاه سمنان است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی کمرنگ‌تر شدن کرسی‌های آزاداندیشی با تایید این مهم گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در سال‌های اول این طرح با قوت و گستردگی بالایی برگزار شد اما متاسفانه کم‌کم روند آن کم‌رنگ‌تر شد و جز در بره‌های زمانی خاصی مثل انتخابات، کمتر به آن توجه می‌شود.

وجود ۴ پروژه نیمه‌تمام در دانشگاه سمنان

این استاد دانشگاه بر لزوم توجه بیشتر به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه سمنان تاکید کرد و گفت: دانشگاه سمنان در این بخش فعالیت‌های خود را در آینده پررنگ‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشجو را باید با برنامه‌های علمی و فرهنگی و...در دانشگاه نگه داریم اظهار کرد: منابع انسانی مهمترین داشته‌ها و سرمایه‌های دانشگاه هستند و باید این سرمایه را حفظ کرد.

نصیری از وجود چهار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در این دانشگاه خبر داد و افزود: پروژه‌های آمفی‌تئاتر، استخر، خوابگاه خواهران، از مهمترین پروژه‌های این دانشگاه است که تکمیل این پروژه‌ها در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.



انتهای پیام


9754233
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات درباره قطعی پیام‌رسان‌های داخلی نکاتی را بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت ثبت نام داوطلبان در آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ تا ۳۱ فروردین ماه تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره سندیکای دارویی ایران گفت: تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل ضروری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است