اجتماعی 07:15 - 08 اسفند 1393
طی درگیری‌های به وجود آمده بین آموزگاران و پلیس مکزیک، معلمی 65 ساله بر اثر وارد شدن ضربات سخت و سنگین از سوی مأموران پلیس این کشور جان خود را از دست داد.

حمله وحشیانه  پلیس  جان آموزگار 65 ساله را گرفت

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از فارس؛ در آمریکای لاتین، «کلائودیو کاستیا پنیا» معلم بازنشسته 65 ساله مکزیکی طی تظاهرات برپا شده در روز سه‌شنبه در نزدیکی فرودگاه «آکاپولکو» واقع در ایالت «گررو» توسط حملات نیروهای پلیس این کشور جان خود را از دست داد.

 

دبیر اجرایی اتحادیه کارگزاران بخش آموزش ایالت «گررو» طی مصاحبه‌ای پس از وقوع این حادثه اعلام کرد: ما یکی از همراهان خود در این تظاهرات را از دست دادیم، وی با نام «کلائودیو کاستیا پنیا» معلمی 65 ساله بود که حدود 8 سال پیش بازنشسته شده و در حال حاضر نیز از بیماری‌هایی رنج می‌برد و در نهایت طی این تظاهرات اخیر بر اثر شدت زیاد ضربات وارد شده به قفسه سینه‌اش از سوی مأموران پلیس جان خود را از دست داد.

 

این حادثه پس از سرکوب کردن تظاهرکنندگان در بلوار «ملی» این ایالت در نزدیکی فرودگاه «آکاپولکو» به وقوع پیوست.

 

دبیر اجرایی اتحادیه مذکور همچنین در این مورد تصریح کرد: ما کاملا حرکت کامیون از سوی خود به سمت افسران پلیس را انکار می‌کنیم، دقایقی قبل از آمدن ابن کامیون مأموران پلیس با اعلام کدهایی از جمله 10/4 مطالبی را با خود در میان می‌گذاشتند که لحظاتی پس از آخرین آن، کامیون به میان جمعیت رسیده و به تعدادی از معترض‌کنندگان در صف اول راهپیمایی نیز آسیب‌هایی وارد کرد، ما می‌خواهیم همه را از این نیرنگ دولت فدرال مکزیک آگاه کنیم.

 

در گزارشات قبلی دولت هجوم کامیون به سمت نیروهای پلیس را اقدامی خشونت‌آمیز از سوی تظاهرکنندگان اعلام کرده بود.

 

از سویی دیگر «بیدولفو روسالس سیررا» وکیل والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده مدرسه روستایی «آیوتسیناپا» در 26 سپتامبر گذشته، چندی پیش از آزادی 99 معلم بین 106 آموزگار دستگیر شده توسط پلیس مکزیک خبر داده بود.

 

والدین ناپدید شدگان نیز در مورد این حادثه تأکید کردند که معلم کشته شده از فارغ‌التحصیلان مدرسه روستایی «آیوتسیناپا» بوده چرا که در تمامی تظاهرات انجام شده برای ناپدیدشدگان شرکت کرده و خواستار زنده یافتن آن‌ها شده است.

 

در 26 سپتامبر گذشته گروهی از افراد پلیس محلی ایالت «گررو» با شلیک به اتوبوس حامل دانش‌آموزان مدرسه روستایی «آیوتسیناپا» باعث کشته شدن 6 نفر و ربودن 43 جوان دیگر شدند که پس از این اقدام آن‌ها را به اعضای یک باند تروریستی موسوم به «گرروس اونیدوس» تحویل دادند.

 

اعضای دستگیر شده از این باند مدعی بر کشتن و سوزاندن 43 دانش‌آموز در یک سطل زباله هستند که بر اساس تحقیقات موجود تنها جسد یکی از این افراد در سطل زباله یافت شده است.

 

«روسالس» طی سخنانی در این رابطه در حالی که به مسئله زندانی بودن 7 آموزگار دیگر اشاره می‌کرد، متذکر شد که در حال حاضر استفاده پلیس از زور و قدرت بسیار غیرمنطقی و بیش از اندازه است.

 

به گفته وی مأموران پلیس اصلا احتیاجی به کشتن فردی نداشته و فقط موظف به کنترل شرایط هستند.

 

در این وضعیت «روخلیو اورتگا» فرماندار ایالت «گررو» در مقابل سوء‌استفاده مجدد افسران پلیس از قدرت، تنها به سرپوش نهادن بر روی اقدامات آن‌ها پرداخته و اعلام کرد که دولت نیز در مورد تظاهرات و اعتراضات از سوی مردم تحمل محدودی دارد که آموزگاران در سه‌شنبه گذشته بخشی از آن را مشاهده کردند.

 

وی در رابطه با عملکرد نظامیان در این حوزه خاطرنشان کرد افسران پلیس در نهایت دقت وظیفه خود را انجام داده‌اند.

 

تظاهرکنندگان در طول اعتراضات خود در روز سه‌شنبه ضمن اعتراض به شرایط حاکم در کشور و پرونده ناتمام دانش‌آموزان ناپدید شده خواستار پرداخت حقوق به تعویق افتاده خود طی ماه‌های اخیر شده بودند.

 

2019

 


5933429
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کارکرد این شورا نگاه درون سازمانی و فرهنگ سازی است، حوزه فرهنگ در محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده به چرخه حمل و نقل عمومی تا پایان سال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اولین دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران در سال ۱۴۰۳ در شعبه اول بخش قضایی قلعه نو برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است