اقتصادی 16:44 - 29 آذر 1393
آخوندی خبر داد:
وزیر راه و شهرسازی در مراسم رونمایی از دستوالعمل جدید تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر مردم به دنبال دریافت خدمات فرودگاهی در سطح بین‌المللی هستند، باید هزینه‌ها را بپردازند.

ممنوعیت واردات هواپیمای با عمر بیش از 15 سال

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که صبح امروز (شنبه ۲۹ آذر) در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد،‌ گفت: بر اساس این دستورالعمل به شرکت‌های هواپیمایی اجازه ورود هواپیمای با عمر بالای پانزده سال را نخواهیم داد.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه همچنین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی برای فعالیت باید حداقل سرمایه را داشته باشند، افزود: نمی‌توانیم به شرکتی که پنج فروند هواپیمای اجاره‌ای دارد و حتی یک فروند هواپیمای ملکی در ناوگان خود ندارد، مجوز فعالیت دهیم.

آخوندی با اشاره به اینکه اولین تحریم‌ها بعد از انقلاب اسلامی عمدتا بر صنعت حمل و نقل هوایی اعمال شد، ادامه داد: ضمن اینکه در دهه هشتاد هم تمرکز تحریم‌ها بر این صنعت بود.

وی اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی در درون خود گسست‌های جدی دارد. زمانی سازمان هواپیمایی کشوری یک سیستم ۱۰۰ درصد دولتی داشت. این سازمان به همراه شرکت‌فرودگاه‌ها و هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در مقطعی در قالب یک ساختار فعالیت می‌کردند که در مرحله اول شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری از یکدیگر منتزع شدند و در مرحله بعد شرکت هما از شرکت فرودگاه‌ها جدا شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نحوه ورود شرکت‌های خصوصی در صنعت حمل و نقل هوایی جای بحث دارد، ادامه داد: باید ارزیابی کرد که مفهوم اقتصادی بودن صنعت هوانوردی در کجاست و شرکت‌های خصوصی در چه شرایطی وارد این صنعت شده‌اند.

آخوندی به متنوع سازی قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و افزود: از خرداد ماه امسال که نرخ بلیت هواپیما متنوع‌سازی شد، علاوه بر اینکه فعالیت شرکت‌های هواپیمایی بهبود یافت، قیمت‌ها به نوعی در برخی موارد کاهش هم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر از ورود بخش خصوصی به صنعت حمل و نقل هوایی صحبت می‌شود، حمایت‌ها، حقوق مسافر، نرخ بلیت هواپیما و همچنین عوارض فرودگاهی تعریف شده باشد و بخش خصوصی قاعده بازی اقتصادی در صنعت حمل و نقل هوانوردی را قبول کند. ضمن اینکه دولت هم بپذیرد که یک شرکت خصوصی به عنوان یک بنگاه اقتصادی، باید سودده باشد؛ در مقابل، بخش خصوصی نیز بپذیرد که سود و منافع خود را نباید از محل یارانه دولت تأمین کند؛ بلکه سود آنها از محل افزایش بهره‌وری و کارآمدی ایرلاین‌ها تأمین شود.

آخوندی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا صنعت هوانوردی کشور در تراز با صنعت هوانوردی بین‌المللی باشد، ادامه داد: شرکت فرودگاه‌های کشور نیز می‌بایست بهترین خدمات را به ایرلاین‌ها ارائه دهد؛ ضمن اینکه در قبل ارائه این خدمت، هزینه خود را دریافت کند و به مردم اعلام کنیم اگر به دنبال دریافت خدمات در سطح بین‌المللی هستند، هزینه‌ها را بپردازند.

انتهای پیام


5456211
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد حج شرکت فرودگاه‌ها از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع از ۱۸ فرودگاه کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۲۰۰ همت برای یارانه آرد و نان و ۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به چهارمین سال خشکسالی، کشاورزان مدیریت بهینه استفاده از منابع آبی و راهکارهای مقابله با خشکسالی را باید در دستور کار کشاورزان قرار دهند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۲۸ فروردین با کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: در حال حاضر ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار صادرات فنی و مهندسی حوزه آب و برق بود که این میزان در چند سال آتی تا ۵ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت:هم اکنون متوسط برداشت زعفران در هکتار ۳.۲ کیلو است، درحالیکه با ورود تکنولوژی به ۷ تا ۸ کیلوگرم می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اقتصادی دولت گفت: محل تامین منابع مالی واحد‌های باقی مانده مسکن مهر از صندوق ملی مسکن خواهد بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال شاهد رشد ۲۳ درصدی بودجه کشور خواهیم بود که بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر تصمیم برای باز کردن دامنه نوسان کمی عجولانه باشد و بهتر است همچنان دامنه نوسان همین گونه باقی بماند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است