استانی 13:17 - 27 دی 1399

آتش سوزی جنگل های گلستان مهار شده است/ آتش فعال نداریم

محمد آریان فر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: آتش سوزی فعال در سطح استان نداریم و ماموران منابع طبیعی استان در همان ۶ نقطه حریق روز گذشته حضور داشته و عملیات اطفاء در حال انجام است.

وی افزود: اگر دودی در ارتفاعات استان مشاهده می‌شود به خاطر تنه های افتاده درختان بوده و آتش سوزی در عرصه ها کنترل و مهار شده است.

آریانفر بیان کرد: این آتش‌سوزی‌ها در حوزه‌های مینودشت، رامیان و گرگان بوده و گستردگی آن ها بیش از نقاط دیگر است که همکاران منابع طبیعی همچنان در حال اطفا کامل هستند.

وی با بیان اینکه آتش پیش روی ندارد و تحت کنترل است، گفت: آتش‌سوزی موجود به جای مانده از کنده ها و تنه های درختان خشکیده و افتاده بوده و بیشتر به شکل دود خود را نشان می‌دهد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: آتش سوزی گرگان در منطقه غرب بوده که هم اکنون بخش عمده آن مهار شده است.

وی اضافه کرد: آتش‌سوزی رامیان در منطقه مازیاران بوده و شامگاه گذشته مهار شد اما به دلیل صخره‌ای بودن و پرشیب بودن، ماموران کنترل شده عملیات را انجام می‌دهند.

آریانفر اظهار کرد: از شنبه هفته گذشته تاکنون ۸۵ فقره آتش‌سوزی جنگلی به مساحت ۶۸ هکتار داشتیم که آتش سوزی بیشتر از نوع سطحی و کف سوزی بوده و سر شاخه های خشک افتاده درختان و لاش برگ ها سوخته است.

وی افزود: ۹۰ درصد نیروهای منابع طبیعی روز گذشته در عرصه حاضر بوده و هم اکنون همه نیروها با تجهیزات و امکانات برای پیشگیری از آتش سوزی حضور دارند.

آریانفر گفت: تلاش می‌کنیم آتش‌سوزی هرچه سریعتر به طور کامل اطفا شود ولی با توجه به عرصه‌های منطقه نمی‌توان زمان مشخصی را برای آن اعلام کرد اما سامانه بارشی از روز سه شنبه وارد استان شده که یقیناً با آن آتش سوزی ها فروکش خواهد کرد.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: عامل آتش سوزی بیشتر بی احتیاطی و سهل انگاری مردمی بوده زیرا افزایش دما، کاهش رطوبت و وزش باد گرم و خشک در استان، عرصه‌ها را مستعد حریق کرده بود.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم به مردم داده شد، گفت: ممکن است چند نقطه آتش سوزی عمدی هم اتفاق افتاده باشد ولی بیشتر بی احتیاطی مردمی بوده است.

آریانفر ضمن تشکر از مردم بابت اعلام آتش سوزی عرصه های جنگلی، بیان کرد: تعداد فقره آتش‌سوزی در استان با توجه به شرایط طبیعی منطقه و شرایط اقلیمی حاکم بر استان بالا بوده و هشت ماه در سال گلستان درگیر آتش سوزی که در استان‌های دیگر چنین شرایطی وجود ندارد.


10906778
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است