استانی 10:56 - 11 مرداد 1393
معاون برنامه ریزی استانداری ایلام:
ایلام - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استانداری ایلام گفت: مبادله کالا و تردد زوار درز مرز مهران بسیار آسان شده است.

مبادله کالا و تردد زوار در مرز مهران بسیار آسان شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری صبح شنبه در مرز مهران اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از رویه های گمرکی در مرز مهران تسهیل شده است و مبادله کالا و تردد زائران به آسانی در مرز مهران صورت می گیرد.

وی آزاد شدن تردد خوردهای عراقی در ایلام را یکی دیگر از موراد بسیار مهم برای تسهیل در روابط ایلام با استانهای عراقی عنوان کرد و گفت: سال گذشته در مرز مهران یک میلیارد دلار صادرات غیر نفتی به ثبت رسید که سهم استان از این میزان 40 درصد است و با توجه به توانایی و ظرفیت استان در مقوله محصول های کشاورزی و مصالح ساختمانی می توان این حجم را افزایش داد.

این مسئول بیان داشت: هم اکنون مبادله کالا و تردد زوار شهرهای مذهبی ایران و عتبات عالیات عراق از سال گذشته بسیار آسان شده که این موضوع بیانگر پیوندهای موثر مسوولان استان برای توسعه بازرگانی و رونق فعالیت های اقتصادی در این مرز بین المللی است.

عسگری بیان داشت: اکنون زیرساخت های بسیار خوبی برای رونق اقتصادی مرز مهران فراهم شده که با بهره گیری از ظرفیت قانونی منطقه ویژه اقتصادی مهران می توان امیدوار به توسعه اقتصادی استان بود.

وی ادامه داد: امنیت پایدار این مرز شرایط مطلوبی را برای توسعه صادرات کالا به کشور عراق فراهم کرده و در این خروجی انواع کالاها به کشور عراق صادر شده که می‌توان به انواع مواد غذایی، خودرو، مصالح ساختمانی و ... اشاره کرد.

عسگری  اظهار داشت: مرز مهران یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان ایلام و کشور است و بر این اساس ثبات‌بخشی به تجارت خارجی در مرز مهران اولویتی اساسی است و صادرات در اقتصاد کشور می‌تواند در مرحله نخست به تولید کننده کمک ‌کند و در مرحله بعد نرخ بیکاری را کاهش دهد.

 


4370156
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است