سیاسی 19:00 - 27 خرداد 1397
نماینده مردم اصفهان در مجلس:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید سازمان مدیریت و برنامه کار کارشناسی انجام دهد و یکصد ابر پروژه تعریف کند و برای هر ابر پروژه به مردم توصیه کند که سرمایه‌گذاری کنند و خودشان هم مجری شوند.

سرمایه‌های‌سرگردان را به سمت ابرپروژه‌ها هدایت کنیم

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نوسان شدید قیمت خودرو در روزهای اخیر و برخی اجناس دیگر، اظهار کرد: اول باید ببینیم چه اتفاقی افتاد که شاهد افزایش شدید قیمت خودرو بودیم. مسئولان اقتصادی کشور می‌توانستند این مشکل را بهتر مدیریت کنند، اما جوسازی‌های مخالفان دولت و رجزخوانی‌های ترامپ هم بی‌اثر نبوده است. زمانی که ترامپ می‌گوید از برجام خارج می‌شوم و عده‌ای هم در داخل شروع می‌کنند به دامن زدن به این مسائل مسلم است که یک جو نا امن روانی برای مردم ایجاد می‌کنند و مردم هم سرمایه‌های خود را به سمت خرید سکه و خودرو سوق می‌دهند.

وی افزود: آن کسانی که در مجلس فریاد می‌زنند و طومار جمع می‌کنند و می‌گویند برجام را باید آتش بزنیم و در جای دیگر می‌گویند به قانون مبارزه با پولشویی نپیوندیم و دوست داریم کشورمان ایزوله شود و در انزوا قرار بگیرد این رفتارها از عوامل تأثیرگذار بر جو روانی جامعه است. اگر اختلاف سیاسی هم داریم همان‌طور که مقام معظم رهبری هم چندبار تأکید کردند این اختلافات را باید در فضایی کارشناسی بررسی کنیم نه در کف جامعه. وقتی این مسائل به جامعه کشیده شود مردم فکر می‌کنند کشور به شدیدترین نقطه بحرانی رسیده است و با این شرایط مسلم است که مردم به‌سوی چنین خریدهایی می‌روند.

خرید طلا مشکلی را حل نمی‌کند

وی گفت: متأسفانه از اتحادیه طلافروشان به مردم توصیه می‌کنند که بروید طلا بخرید؛ چراکه بهترین پشتوانه است. در جواب باید گفت طلا چه مشکلی را از مردم و کشور حل کرده است. اگر سرمایه‌های‌مان را به طرف طلا سوق دهیم هیچ مشکلی از مردم حل نمی‌شود. بنابراین این بعد روانی را مخالفان دولت به وجود آورده‌اند و سبب افزایش قیمت‌ها شده‌اند. یک بعد دیگر این موضوع بعد مدیریتی است. سه ماه قبل حضوراً با نوبخت- سخنگوی دولت صحبت کردم و نامه‌ای به او دادم مبنی بر اینکه شما قبل از اینکه هر نوع تصمیمی برای بحث پولی بگیرید و سود بانک‌ها را بالا ببرید بیایید به نیازهای جامعه فکر کنید و سرمایه‌ها را به سمت نیازهای جامعه سوق دهید. سخنگوی دولت نامه بنده را به گروه کارشناسی ارجاع داد، اما هیچ عکس‌العملی را شاهد نبودیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هم‌اکنون در شهرهایی که مرکز استان نیستند یک فرودگاه با هواپیماهای کوچک نیاز داریم که در این بخش می‌توان میلیاردها سرمایه‌گذاری کرد که بسیار هم سودآور است. در بخش ریلی نیاز به سرمایه‌گذاری مستقیم داریم تا شبکه حمل و نقل کشور گسترش یابد، اما متأسفانه بودجه لازم را نداریم. بسیاری از کارخانه‌های تعطیل شده نیاز به سرمایه‌گذاری دارند، اما باز هم بودجه لازم را نداریم. باید سازمان مدیریت و برنامه کار کارشناسی انجام دهد و یکصد ابر پروژه تعریف کند و برای هر ابر پروژه به مردم توصیه کند که سرمایه گذاری کنند و خودشان هم مجری شوند. این پول‌های سرگردان باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های کلان سوق یابد. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «در بعد مدیریتی قوی عمل نمی‌کنیم»، گفت: یک واقعیت در کشور وجود دارد و آن نقدینگی است. این نقدینگی را دولت باید برنامه‌ریزی کند. دولت نمی‌تواند به مردم با توصیه و خواهش سرمایه‌ها را جهت دهد. سرمایه‌های مردم زمانی جهت پیدا می‌کند که مردم به دولت اعتماد کنند و یقین پیدا کنند که دولت در ابرپروژه ها صداقت دارد و پشتیبانی می‌کند و ابرپروژه ها می‌توانند بازدهی خوبی برای مردم داشته باشند.

وی افزود: برای مثال اگر100 میلیون تومان طلا بخریم و آن را نگهداری کنیم تا چند سال دیگر افزایش قیمت یابد مشکلی از زندگی‌مان را حل نمی‌کند. اما اگر 100 میلیون تومان در یک ابر پروژه سرمایه‌گذاری کنیم و هر ماه سود این سرمایه‌گذاری را دریافت کنیم برد کرده‌ایم. در بحث انرژی خورشیدی جای مانور زیادی داریم و می‌توانیم به کشورهای مختلف برق حاصل از انرژی خورشیدی را به فروش برسانیم؛ بنابراین مدیریت کشور در جلب سرمایه‌های سرگردان هیچ برنامه‌ای ندارد و این مشکل نیز مزید بر علت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: واکنش‌های بین‌المللی سومین عاملی است که این مشکلات و افزایش قیمت‌ها را به دنبال داشته است. همه این عوامل با هم سبب بروز افزایش قیمت خودرو و برخی کالاهای دیگر شده است. در چنین موقعیتی عده‌ای سود جویی می‌کنند و نظم بازار را بر هم می‌زنند. تنها راه پایین آمدن قیمت خودرو کنترل صحیح بازار است. اگر سرمایه‌های مردمی را جهت دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و مردم اطمینان پیدا می‌کنند که سرمایه‌گذاری در ابر پروژه‌ها برای آنان سود بسیاری به دنبال دارد.

انتهای پیام


9813057
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خلیل الحیه گفت: صهیونیست‌ها کشتار و نسل کشی را در غزه در پیش گرفتند و سیاست کوچ اجباری، آوارگی و گرسنه نگهداشتن مردم فلسطین از سیاست صهیونیست‌هاست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است